جستجو

مجمع سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات صبح امروز دوشنبه ۱۴ تیرماه در محل سالن تلاش با حضور ۷۸ درصدی سهامداران این شرکت برگزار شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی شرکت “ومعادن ” ، گزارش عملکرد ارائه شده در مجمع، سود خالص معادل ۱۰۹،۰۱۲،۹۹۹ میلیون ریال را نشان می دهد که حاکی از رشد ۱۹۵ درصدی سود «ومعادن» نسبت به سال گذشته است. همچنین میزان درآمدهای عملیاتی شرکت معادل ۱۲۷،۵۹۷،۳۷۴ میلیون ریال بوده و رشد ۱۷۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
بازده دارایی ها(ROA) و بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) به ترتیب ۵۹ درصد و ۶۳ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین ارزش بازار سهام شرکت از ابتدای سال ۹۹ معادل ۱۵۶ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در جلسه مجمع عمومی این شرکت از عزم راسخ این مجموعه برای گسترش ارتباط استراتژیک با سایر شرکتهای تأثیرگذار بورس در حوزه معادن و فلزات نظیر شرکتهای سرمایه گذاری امید و غدیر و همکاری و هماهنگی بیشتر با ایمیدرو و سرمایه گذاری های مشترک با آنان راستای منافع صنعت و سهامداران خبر داد.
امیرحسین نادری افزود: در حال حاضر صنایع معدنی و فولادی به لحاظ افزایش قیمت جهانی محصولات در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند و آینده سرمایه گذاری در این حوزه رو به بهبود و سودآوری بیشتر است. از طرفی شرکتهای سرمایه پذیر مجموعه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از ظرفیت های بالایی برخورداند و مدیران حرفه ای و توانمندی زمام اداره این شرکتهای را در دست دارند. لذا با تکیه بر شرایط موجود دنبال افزایش حداقل دوبرابری سودآوری مجموعه در سال جاری هستیم و با پتانسیل موجود، این هدفگذاری دور از دسترس نخواهد بود.
دکتر نادری همچنین گفت: در بازنگری استراتژی شرکت و شرکتهای زیرمجموعه حرکت مهمی را شروع کرده ایم و اعتقاد داریم با برنامه ریزی دقیق و هماهنگ می توانیم هم افزایی قابل توجهی در شرکتهای هلدینگ ایجاد کنیم. وی همچنین از قریب الوقوع بودن یک انقلاب معدنی در شرکتهای چادرملو و گل گهر خبر داد و افزود: تحولاتی در توسعه این دو شرکت در حال وقوع است که از زمان تأسیس آنها بی سابقه بوده است.
مدیرعامل «ومعادن» ورود این شرکت به عرصه استخراج و فرآوری فلزات استراتژیک نظیر لیتیوم و نیکل را از جمله برنامه های آتی این مجموعه برشمرد.
دکتر نادری همچنین افزود : اولین شرکت سهامی عام پروژه محور در بورس توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات راه اندازی شد که به زودی در فرابورس بخشی از سهام آن به عموم مردم واگذار خواهد شد. این کار ارزشمند که مورد استقبال وزارت صمت، ایمیدرو و سازمان بورس قرار گرفته است می تواند فرصت های خوبی را هم برای مجموعه صنعت جهت تأمین منابع مالی اجرای طرح ها و هم برای سهامداران برای کسب منافع بیشتر مهیا کند.
سهامداران «ومعادن» در مجمع سالیانه این شرکت پرداخت سود ۶۰ تومانی به ازای هر سهم را به تصویب رساندند.

شهبازی در این مجمع به نمایندگی از مدیرعامل شرکت در خصوص عملکرد مطرح کرد: فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد، صندوق بیمه‌روستائیان، سرمایه ملی، صبانور، گروه مالی ملت و پرتو تابان از سهامداران شرکت هستند. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با رویکرد بنگاهداری، حفظ و ارتقای ثروت سهامداران را از اصول مهم خود می داند و در تلاش است تا ضمن استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی و مالی، سرمایه گذاری در صنایع دارای مزیت رقابتی در زنجیره ارزش را لحاظ نماید تا با خلق ارزش در ترکیب سود، رضایتمندی سهامداران و ذینفعان را محقق نماید.
وی افزود: طرح‌ها و پروژه‌های عمده در حال پیشرفت این شرکت شامل مواردی در گل‌گهر مانند بهبود کیفیت محصول کارخانه پلیکان خط ۴، گل‌گهر واحد آبگیری و فیلتراسیون باطله کنسانتره ۵،۶ و ۷، گل‌گهر افزایش ظرفیت کنسانتره خطوط ۵، ۶ و ۷ و گهر زمین خط‌ سوم کنسانتره ۲ میلیون تنی و … می باشد.
شهبازی خاطرنشان کرد: قابل توجه است که ۳۳.۶۷ از کنسانتره، ۴۶ درصد گندله، ۱۲ درصد فولاد خام و ۵ درصد از محصولات نهایی فولادی تولید شده در کشور توسط گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تولید می شود و همچنین شرکت در برنامه‌های آینده خود برای حوزه معدن، توسعه فعالیت‌های اکتشافی به منظور کشف معادن جدید و ارزشمند سنگ‌آهن، عناصر نادر خاکی و … را عنوان کرد.
وی بیان داشت: طرح‌های توسعه‌ای و دانش فنی شامل تسریع و تسهیل در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در سطح شرکت‌های فرعی و سرمایه‌پذیر، تامین منابع مالی جهت اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید، تلاش جهت توسعه دانش فنی و تکنولوژیک گروه از طریق بهره‌گیری از توان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است. در حوزه حمل و نقل نیز توسعه توان لجستیکی جهت پشتیبانی از حمل و نقل سریع و ارزان محصولات به بازارهای هدف و احداث اسکله و پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی بندر شهید رجایی جهت ایجاد ترمینال تخصصی مواد معدنی با ظرفیت نهایی ۵۰ میلیون تن در برنامه ها لحاظ شده است. تنوع بخشی به سبد محصولات متناسب با نیاز و الزام بازارهای بین‌المللی، تلاش جهت افزایش درجه شفافیت و پاسخگویی شرکت‌های تابعه بازار سرمایه و خروج از دارایی‌ها و شرکت‌های کم بازده از دیگر برنامه‌های شرکت است که اجرایی خواهد شد.
نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌‎گذاری توسعه معادن و فلزات در مجمع عمومی سالانه این شرکت مطرح کرد: تلاش ما از بدو ورود بر مبنای هم‌افزایی با دیگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر بوده است و بر این باور هستیم که با همکاری و کمک مدیران توسعه‌گرا در شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر و صبانور این توسعه محقق خواهد شد.
وی افزود: موضوعی که شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات را برجسته می کند و بر اهمیت شرکت می افزاید این موضوع است که شرکت در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که دولت قادر به ورود به آن حوزه نیست. همانطور که شاهد بودیم سال گذشته یک شرکت پروژه‌محور را تاسیس کردیم و این شرکت در سال جاری با نام تجلی مجوز فعالیت کسب کرده و این شرکت با اجرای پروژه‌ها، روند توسعه حوزه معدن و صنایع معدنی را تسریع می نماید.
نادری یادآور شد: با توجه به قطعی گاز و برق، تکنولوژی کوره بلند برای آینده صنعت فولاد مناسبتر است و با توجه به معادن خوب زغال‌سنگ در حوزه طبس به این سمت حرکت خواهیم کرد.
وی در آخر عنوان کرد: رویکرد شرکت برای سرمایه‌گذاری به گونه‌ای است که سود سهام شرکت در آینده نزدیک دو برابر شود و در عین حال با این سرمایه‌گذاری‌ها زنجیره ارزش حوزه فولاد و فلزات را تکمیل‌تر از گذشته نماییم.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ۳۸ درصد سود به ازای هر سهم ۶۰ تومان و صورت‌های مالیمنتهی به ۳۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.