جستجو

عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین با سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیون یورویی و مشارکت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، با حضور مسئولان استانی در اردبیل آغاز شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی “ومعادن ” ، ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری این پروژه توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، ۳۰ درصد توسط شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) و ۳۰ درصد توسط چادرملو انجام می‌شود و انتظار می رود با سرمایه گذاری انجام شده، این پروژه در کمتر از ۳۰ ماه به پایان برسد.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل، اظهار کرد: در حوزه صنعت و اقتصاد استان اردبیل امروز یک قدم بسیار بزرگ و مهمی برداشته شد.

وی افزود: از عموم کسانی که بضاعت مالی برای سرمایه گذاری دارند دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌های خود را از راکد کردن در بانک‌ها به سمت تولید سوق دهند تا در راه اشتغال‌زایی و پیشرفت کشور و استان قدم بردارند.

این مجتمع فولادی پس از بهره برداری، سالانه یک میلیون تن آهن اسفنجی تولید خواهد کرد که ۶۰ درصد تولید آن به استان اردبیل اختصاص خواهد یافت.

اشتغال مستقیم در این مجتمع صنعتی ۳۵۰ نفر و کارگران فعال مورد نیاز در مراحل ساخت و بهره‌برداری ۱۵۰۰ نفر است و مواد اولیه این کارخانه از طریق مجموعه تولیدی چادرملو تامین خواهد شد.

گفتنی است با توجه به اینکه معضل آینده کشور آب خواهد بود، این مجتمع فولادی به هیچ عنوان از آب شهری و زیرزمینی استفاده نخواهد کرد و باتوجه به برنامه ریزی‌ها و اقدامات انجام شده از طریق فاضلاب شهری آب مورد نیاز تامین می‌شود و همچنین برای تأمین برق مورد نیاز این کارخانه نیز نیروگاهی مستقل احداث خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در انتهای این مراسم نماینده ولی فقیه در اردبیل و همچنین مسئولین استانی و نمایندگان مجلس از مجموعه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تقدیر و تشکر کردند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.