جستجو

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: اگر تخصیص میزان ۶۰۰ لیتر آب بر ثانیه حفظ شود، فعالیت نیروگاه های تولید برق ذوب آهن اصفهان ادامه پیدا می کند و به شبکه نیز می توانیم برق بدهیم.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن ، ابلاغیه‌ای مبنی بر کاهش میزان برق به صنایع اعلام شد و بر اساس این ابلاغیه، تا ۲ هفته دیگر به واحدهای فولادی و سیمانی تنها ۱۰ درصد سهمیه برق تعلق می گیرد.

سیمانی ها با اعتراض به این رویه از دولت درخواست حضور در تصمیماتی را دارند که آینده این صنایع را تحت الشعاع قرار می دهد، فولادی ها نیز تاثیر قطع برق بر میزان تولیدات را در ارتباط مستقیم با اجرای تعهدات بورس کالا عنوان می کنند و می گویند نباید انتظار اجرای تعهدات بورس کالایی را به طور کامل داشته باشند.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: فولاد سازان با ابلاغیه جدید توزیع برق دچار مشکل شده اند و انجمن تولیدکنندگان نیز به نمایندگی از فولاد سازان نسبت به این موضوع اعتراض دارند.

منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: موضوع کمبود برق تبدیل به یک بحران ملی شده است. در اصفهان، صنایع با کمبود آب مواجه بودند ، کمبود برق امروز مزید بر علت شده است.

مشکل ذوب آهن اصفهان آب است

یزدی زاده گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان در زمینه تامین برق مشکلی ندارد و نیاز خود به این انرژی را از طریق نیروگاه برق خود تامین می کند. اگر آب به نیروگاه های ذوب آهن اصفهان نرسد، تولید برق این شرکت متوقف می شود و ذوب آهن اصفهانی که خود به شبکه، برق می دهد، خود فشاری بر روی توانیر می شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه مشکل آب ما را حل کنید، مشکل برق را ما حل می کنیم، گفت: اگر تخصیص میزان ۶۰۰ لیتر آب بر ثانیه حفظ شود، فعالیت نیروگاه های تولید برق ذوب آهن اصفهان ادامه پیدا می کند و به شبکه نیز می توانیم برق بدهیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان بیان کرد:‌ اگر برق مورد نیاز تامین نشود بر اساس اهمیت تولیدات درجه بندی می شود و تولیدات این شرکت به ترتیب رده بندی، متوقف می شود، از صنایع پایین دستی همچون نورد توقف تولید شروع خواهد شد.

کاهش تولیدات، اجرایی شدن تعهدات عرضه فولاد در بورس کالا را کاهش می دهد

وی افزود: وزارت صمت باید بداند که با در نظر گرفتن ۱۰ درصد برق برای صنایع فولادی، به طور قطع تولیدات کاهش و یا متوقف می شود، زمانی که نتوانیم محصولات فولادی تولید کنیم، پس تعهدات برای عرضه در بورس کالای ایران، اتوماتیک وار کاهش می یابد. باید از طریق این وزارتخانه موضوع برق و آب پیگیری شود.

بهترین راه مدیریت بحران برق

حمیدرضا متقاعدی، مدیرعامل سیمان داراب اظهار کرد: در زمان کمبود برق و بحران های این چنینی بهترین راه مشورت گرفتن و به حساب آوردن صاحبان صنایع است. اگر با صنعت سیمان برای مدیریت کمبود برق جلسه گذاشته می شد، سیمانی‌ها از آن جایی که حفظ صنعت را وظیفه خود می‌دانستند با دولت همراهی می‌کردند، سیمانی ها با یکدیگر جلسه می‌گذاشتند و به طور مثال توافق می کردند از ۳۰ کارخانه سیمانی، ۱۰ کارخانه برای تعمیرات تعطیل، ۸ کارخانه فعال و ۱۲ کارخانه با حداقل ظرفیت سیمان تولید کند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.