جستجو

معدن واله که یکی از بزرگترین معادن تولید سنگ آهن، نیکل و مس در دنیاست به دلیل پاره ای از اختلالات در فرایند تولید سنک آهن از برنامه تولید خود عقب افتاده است. وجود فاکتور مازاد عرضه سبب شده است که این معدن عجله ای برای اصلاخ فرایند این حوزه نداشته باشد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، در ماه های اخیر عملکرد معدن واله از نظر محاسبات اقتصاد سنجی به مشکل خورده است. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که برخی از تعهدات تولید خود را نمی تواند برآورده کند. واله به دلیل مشکلات در یک کارخانه جدید نسبت به سه ماهه گذشته سنگ آهن کمتری تولید کرد و این امر یک ضربه تازه به بازار مواد اولیه تولید فولاد، محسوب می شود. در ادامه به گزارش بلومبرگ در این خصوص اشاره خواهیم کرد.

حواشی تولید سنگ آهن در معدن واله

آمار تولید سنگ آهن دومین معدنکار سنگ آهن دنیا بر اساس داده های بلومبرگ نشان می دهد که این معدن در سه ماهه دوم سال جاری ۷۵٫۷ میلیون تن سنگ آهن در مقایسه با ۷۸ میلیون تن تولید تخمین زده شده، تولید کرد. این نتایج هنوز هم بالاتر از سه ماهه قبل و دوره قبل تر از تاثیر کرونا می باشد. با این حال اتفاقاتی در مسیر تولید این کارخانه ایجاد شده که مسیر پیش بینی شده برای تولید در این کارخانه را با چالش رو به رو کرده است.

این شرکت با همه عدم قطعیت های موجود در بازار سعی کرده تا عملکرد خود را به شکل مقطعی بهبود بخشد. بهبود مداوم عملکرد معدن واله از اوایل ۲۰۱۹ پس از حادثه شکست سد باطله به عامل اصلی تعیین قیمت سنگ آهن در بازار تبدیل شده است که در آن تقاضا با وجود تلاش چین برای جلوگیری از انتشار و مهار تورم کامودیتی ها، همچنان قوی باقی مانده است.

 فاکتور مازاد عرضه سنگ آهن در تصمیم گیری استراتژیک واله

واله با وجود اصلاحاتی که در مسیر تولید سنگ آهن ایجاد کرده است اما عجله ای برای کسب بهترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا ندارد. موضوع مازاد عرضه سنگ آهن در شرایط فعلی نقش کلیدی ایفا میکند. توانایی و تمایل واله برای توسعه و پس گرفتن جایگاه نخست تولید جهانی سنگ آهن که اکنون به ریوتینتو تعلق دارد، در تعیین این امر که آیا بازار دوباره به سمت مازاد عرضه حرکت می کند یا خیر کمک می کند. درحالی که معدن واله در حال رفع وقفه ریلی در یکی از مجتمع های خود در جنوب برزیل است تولید آن به دلیل اختلالات ناشی از نصب کارخانه های سنگ شکن در مجتمع S11D خود در شمال این کشور، متوقف شده است. این موضوع روند تولید سنگ آهن در این معدن را با چالش همراه کرده است. باید دید چه میزان این اختلالات به طول خواهد انجامید.

اختلالات در فرایند نصب دستگاه ها در معدن واله

در خصوص اختلالات صورت گرفته در نصب کارخانه های سنگ شکن معدنکاران مستقر در ریودوژانیرو به بلومبرگ اعلام کرده اند به دلیل کار اضافه و کندتر از برنامه برای افزایش ایمنی سدها، تاریخ از سر گیری سایر فعالیت ها عقب انداخته است. در اوایل ماه ژوئن هنگامی که به دلیل نگرانی درمورد پایداری یکی دیگر از سدهای باطله دستور محدودیت در فعالیت مجموعه Timbopeba صادر شد افزایش تولید واله ضربه بزرگی را متحمل شد. در سه ماهه اول امسال از سر گیری جزئی فعالیت Timbopeba به افزایش تولید معدن واله کمک کرد. با این حال Timbopeba به لطف راه اندازی ۳ خط اضافه فرآوری در ماه مارس، عملکرد بهتری را ارائه داد. واله همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نیکل در جهان و یکی از عرضه کنندگان اصلی مس است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.