جستجو

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: در حال حاضر قیمت آهن در مقایسه با سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته و هیچ کس هم پاسخگوی این وضعیت نیست.


به گزارش معدن مدیا به نقل از اتاق اصناف تهران، حمیدرضا رستگار با اشاره به اینکه بازار آهن در بلاتکلیفی به سر می برد، گفت: در حال حاضر قیمت آهن در مقایسه با سال قبل، ۱۰۰ درصد افزایش یافته و هیچ کس هم پاسخگوی این وضعیت نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با بیان اینکه چرا باید ظرف چند ماه اخیر قیمت آهن به ۱۹ هزار تومان برسد، افزود: در برخی از ورق های فولادی و پروفیل ها، قیمت ها رشد قابل توجهی پیدا کرده است و این در شرایطی اتفاق افتاده که تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد: مگر چه اتفاقی افتاده که باید نظام تولید و توزیع آهن بهم ریخته شود! چندین بار اعلام کردیم نظام توزیعی آمادگی لازم برای رسیدگی به بازار را دارد؛ اما کسی توجهی نداشته و حتی تولیدکننده خود وارد توزیع کالا هم شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: می گویند قطعی برق این مشکلات را به وجود آورده است در حالی که به اعتقاد ما عرضه نامناسب کالا در بورس، بی انضباطی در اجرای قانون، نظارت نداشتن بر بازار و بی توجهی به دستگاه های توزیعی، باعث بهم ریختگی قیمت ها در بازار آهن شده است.

رستگار افزود: در شرایط فعلی، سود این افزایش قیمت ها به جیب رانت خواران می رود و دولت هم سکوت کرده و فقط نظاره گر است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.