جستجو

به واسطه خروج کشورهای بزرگ صنعتی از بحران کرونا شاهد رشد حمل دریایی محموله های مواد معدنی در کپانی های بزرگ هستیم. برای مثال صادرات ریو تنتو در هفته 9.13 درصد افزایش یافت و به 6.18 میلیون تن رسید. این محموله ها از بندر دامپیر و کیپ لامبرت صورت گرفته است. محموله های متوسط هفتگی 5.67 میلیون تن در چهار هفته گذشته برآورد شده بود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، رشد حمل دریایی محموله های مواد خام معدنی در گزارش S&P نشان می دهد که دنیا در حال گذار از بحران های پاندمی کروناست. محموله های سنگ آهن از طریق حمل دریای از کمپانی های بزرگی نظیر Rio Tinto ، BHP ، Vale ، Fortescue گروه متالز و روی هیل، و همچنین از بندر سالدانها در جنوب آفریقا ، ۱۳٫۴ درصد در هفته افزایش یافت و به ۲۳٫۹۶ میلیون تن در هفته رسید. مبنای محاسبانی این آمار شروع از ۲۵ ژوئیه بوده است. بررسی و تحلیل آمارها نشان می دهد که عملکرد این شرکت ها بالاتر از متوسط بوده است. در ادامه به تشریح این موضوع خواهیم پرداخت. لطفا همراه آرتان پرس باشید.

آمارهای S&P از رشد حمل دریایی محموله های مواد خام معدنی

آمارهای S&P نشان می دهد که حجم ۲۱٫۹۹ میلیون تن در چهار هفته گذشته به شکل حمل دریایی از کمپانی های مذکور بارگیری شده است. داده های مطرح شده در این گزارش باید با احتیاط مبنای تصمیم گیری شرکت ها قرار بگیرد چرا که هنوز به صورت رسمی تایید نشده اند. توصیه می شود این داده ها فقط به عنوان نشانه استفاده شود چرا که ممکن است بخشی از مسیرهای دریایی در این محاسبات لحاظ نشده باشد.

سرتیتر مهم ترین خبرها در خصوص آمار رشد حمل دریایی محموله های معدنی

صادرات ریو تنتو در هفته ۹٫۱۳ درصد افزایش یافت و به ۶٫۱۸ میلیون تن رسید. این محموله ها از بندر دامپیر و کیپ لامبرت صورت گرفته است. محموله های متوسط هفتگی ۵٫۶۷ میلیون تن در چهار هفته گذشته برآورد شده بود.
حجم حمل و نقل BHP با افزایش ۷٫۰۳ درصدی به ۵٫۴ میلیون تن رسید. این ترانزیت و حمل دریایی چشمگیر از بندر هدلند صورت گرفته است. در چهار هفته گذشته ، حجم متوسط آن ۵٫۳۱ میلیون تن بود. این ترانزیت و حمل دریایی نیز یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی محسوب می شود. چرا که هنوز ریسک ها و محدودیت های پاندمی کرونا به طور کامل از بین نرفته است.
مجموع صادرات واله ۶٫۰۷ میلیون تن از بنادر برزیل بود. این میزان صادرات نسبت به مشابه هفته گذشته حدودا ۲۰ درصد افزایش یافته است. در چهار هفته گذشته میانگین صادرات این کمپانی بالغ بر ۵٫۷۱ میلیون تن گزارش شده است.
آمار حجم حمل و نقل و ترانزیت FMG با افزایش ۲۱٫۵۲ درصدی به ۴٫۰۹ میلیون تن از بندر هدلند استرالیا رسیده است.
محموله های دریایی روی هیل به ۱٫۳ میلیون تن رسید که ۳۱٫۹۳ درصد افزایش داشت. این رشد صادرات چشمگیر به صورت هفتگی در حال پیشرفت است.
صادرات سنگ آهن از بندر سالدانها در آفریقای جنوبی در آمارهای هفتگی ۹٫۴۴ درصد کاهش یافت و به ۰٫۹۲ میلیون تن رسید.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.