جستجو

شرکت ArcelorMittal، از تداوم بهبود اقتصادی نسبت به همه‌گیری کووید-19، سود برد و بالاترین عایدی سه ماهه خود در 13 سال گذشته را گزارش داد که بیش از سطح انتظارات بود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از فلزات آنلاین ، شرکت ArcelorMittal واقع در Luxembourg، پیش‌بینی خود از رشد مصرف جهانی فولاد در سال جاری را از رنج بین 4.5 تا 5.5 درصد به رنج بین 7.5 تا 8.5 درصد افزایش داده است.

به گفته مدیر اجرایی، این شرکت در فصل دوم شاهد تداوم بهبود قوی تقاضا و موجودی کم انبار بوده است.

وی همچنین در ادامه افزود: این امر منجر به بهبود اختلاف قیمت در بازارهای اصلی نسبت به فصل نخست سال شد و این شرکت از سال 2008 بهترین عملکرد سه ماه و شش ماهه را گزارش داد.

به گفته شرکت ArcelorMittal، سود اصلی فصل دوم (EBITDA) که بیشترین توجه بازار را به خود اختصاص داده است، برابر با 5.1 میلیارد دلار بوده است که تقریبا هفت برابر بیش از 700 میلیون دلار در سال گذشته و بالاتر از میانگین پیش‌بینی تحلیل‌گران در نظرسنجی شرکت یعنی 4.7 میلیارد دلار بوده است.

در پی این امر، قیمت سهام این شرکت 3.6 درصد رشد کرد و باعث شد در میان شرکت‌هایی با بیشترین رشد قیمت سهم در شاخصFTSEurofirst 300 سهام برتر اروپایی قرار گیرد.

به گفته یکی از تحلیل‌گران، انتظار می‌رود که نتایج فصل سوم سال 2021 به‌ دلیل تاثیر تاخیر قیمتی در دو بخش بزرگ اروپا و NAFTA شرکت (افزایش اختلاف قیمت ماده واسطه در بخش درآمد و هزینه‌های شرکت ناشی از رشد قیمت در یک بازه زمانی) و بازگشت معدن‌کاری به سطح عادی، بهبود پیدا کند. به گفته شرکت ArcelorMittal، به‌ دلیل تاخیر در لیست سفارش‌ها، بهبود اختلاف قیمت فولاد هنوز به‌ طور کامل در نتایج مالی این شرکت منعکس نشده است.

این شرکت همچنین بیان کرد که تغییرات کنونی سیاست‌ها در چین برای مهار تورم و تمرکز بر کاهش انتشارات کربنی می‌تواند آثار مثبت و ماندگاری بر صنعت فولاد جهانی در خارج از چین داشته باشد.

این شرکت همچنین اهدافی برای کاهش 25 درصدی شدت انتشارات کربنی در سطح جهان تا سال 2030 تعیین کرده و این هدف را در اروپا از 30 درصد به 35 درصد افزایش داده است. این طرح جدید کاهش انتشارات کربنی به حدود 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

به گفته شرکت ArcelorMittal در یک کنفرانس، همه صنایع باید در جهت کاهش انتشارات کربنی پیش بروند؛ در غیر این صورت مهار افزایش دما بسیار مشکل خواهد بود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.