جستجو

بورس فلزات لندن امیدوار است که شرکت سهامی فلزات Triland قصد خود از خروج از حلقه بورس فلزات لندن را منتفی کند. اما با توجه به نامه نوشته شده توسط شرکت سهامی فلزات Triland به مشتریان خود، این شرکت از عضویت گروه ۱ بورس فلزات لندن استعفا داد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، بورس فلزات لندن امیدوار است که شرکت سهامی فلزات Triland قصد خروج از حلقه بورس فلزات لندن را منتفی اعلام کند. اما با توجه به نامه نوشته شده توسط شرکت سهامی فلزات Triland به مشتریان خود، این شرکت از عضویت گروه ۱ بورس فلزات لندن استعفا داد و تقریباً پس از ۵۰ سال فعالیت خود را به عنوان یک عضو حلقه در بورس فلزات لندن به پایان رساند.

فعالان بازار گزارش دادند شرکت سهامی فلزات Triland ، زیرمجموعه ای کاملاً متعلق به گروه میتسوبیشی ژاپنی است. این شرکت یکی از قدیمی ترین اعضای گروه ۱ در برس فلزات لندن است. شرکت Triland یک سال پس از تاسیس بورس فلزات لندن ، یعنی در سال ۱۹۷۲ به آن پیوست. این شرکت برای جلوگیری از تحرکات قیمتی در بازارهای فلزات تأسیس شد.

به نقل از منابع خبری داشتن یک واحد از بزرگترین شرکت تجاری ژاپنی به عنوان یک عضو در حلقه بورس فلزات لندن ، یک عنصر مهم و معتبر برای جامعه صنعتی مستقر در منطقه بوده است. خروج برنامه ریزی شده شرکت سهامی فلزات Triland از تالار بورس بدون شک گرمای LME را افزایش می دهد در حالی که معامله گران دلیل انتخاب این شرکت را نیز در نظر می گیرند.

شرکت سهامی فلزات Triland طی نامه ای که برای مشتریان خود ارسال کرده است به وضوح توضیح می دهد که چرا تغییرات اخیر در ساختار بازار LME رخ داده است. این تغییرات شامل حرکت به سمت ساختار قیمت گذاری تقسیم شده است به طوری که قیمت های پایانی به صورت الکترونیکی بر اساس یک قیمت پایه دائمی تعیین می شود و قیمت های رسمی در زمان میان ارائه می شود.

مارتین پرات ، مدیر اجرایی تریلند در این نامه توضیح داد که این شرکت تصمیم گرفته است منابع و قابلیت های خود را مجدداً خارج از حلقه بورس فلزات لندن مستقر کند. این تصمیم به دلیل “مسیر جدید LME ، کاهش مسئولیت حلقه و اولویت های تجاری خود تریلند” بوده است. همچنین به نقل از مدیر اجرایی شرکت مارتین پرات، تریلند درخواست کرده است تا در هفته های آینده عضو گروه ۲ در بورس فلزات لندن شود.

این بدان معناست که شرکت سهامی فلزات Triland به هنگام بازگشایی تالار بورس در ۶ سپتامبر ، به تالار بورس فلزات لندن LME باز نخواهد گشت ، که این امر تعداد اعضای گروه ۱ را به ۸ نفر کاهش می دهد.

به نقل از متال بولتن در این نامه اشاره شده است که LME اخیراً نتیجه بحث خود را در مقاله منتشر شده در تاریخ ژانویه ۲۰۲۱ ارائه کرده و تصمیمات حاصل از این پیشنهادات را در آن مقاله تعیین کرده است.

منابع خبری گزارش دادند که مقاله مذکور چندین موضوع کلیدی را مورد توجه قرار داده است. این موضوعات شامل نقش آینده حلقه و نحوه عملکرد حاشیه سود در آینده می باشد. LME اعلام کرد اگر روند حاشیه سود بدون تغییر باقی بماند ، نقش و مسئولیت های حلقه از نظر روند کشف قیمت به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

مارتین پرات ، مدیر اجرایی شرکت سهامی فلزات تریلند نقل کرد: “به طور خاص ، LME حرکت دائمی به سمت کشف قیمت الکترونیکی برای قیمت پایانی را تأیید کرد ، در حالی که قیمت های رسمی از تاریخ شروع حلقه دوم تعیین می شود.”

در ادامه این نامه آمده است: “با توجه به مسیر جدید LME ، کاهش مسئولیت حلقه و اولویت های تجاری خود تریلند ، اکنون احساس می کنیم زمان مناسبی است که منابع و قابلیت های خود را دور از حلقه قرار دهیم.”

پرات افزود: ” مسیر جدید LME به ما این امکان را می دهد تا بر آینده تجارت خود و نحوه خدمات رسانی بهتر به مشتریان تمرکز کنیم.”

فعالان بازار اعلام کردند جهت مسیر جدید LME مدتی است که در کانون توجه معامله گران قرار گرفته است. اما در ابتدای سال این مسیر سرعت واقعی خود را پیدا کرد زیرا در آن زمان بورس فلزات لندن مقاله ای برای بحث و تبادل نظر در مورد برنامه های بستن حلقه و ایجاد انگیزه برای تجارت الکترونیکی منتشر کرد. همچنین این مسیر جدید یک روش کلی برای محاسبه پرداخت های حاشیه سود پیشنهاد کرده است.

به نقل از متال بولتن LME انتظار برخی مخالفت ها را داشت به عنوان مثال اعضای گروه ۱ بورس به طور طبیعی با بسته شدن حلقه مخالف بودند. اما بورس فلزات لندن پیش بینی نمی کرد که این پیشنهادات برای تغییر مسیر، کاربران تجاری و صنعتی خود را در چنین مخالفت متحد و پر سر و صدا قرار دهد.

چندین منبع خبری گزارش دادند که این امر باعث شد LME برخی از برنامه های خود را لغو کند و در عوض یک نسخه ترکیبی را انتخاب کند. در این نسخه ترکیبی بورس فلزات لندن ساختار قیمت گذاری خود را تقسیم کرده و اعضای حلقه را دچار سردرگمی کرد که آیا به تالار بورس بازگردند یا خیر. به نقل از منابع خبری تالار بورس فلزات لندن از مارس ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کووید ۱۹ بسته شد و قرار است ماه آینده دوباره بازگشایی شود.

متال بولتن نقل کرد که خروج تریلند یک رویداد نقدینگی ایجاد نمی کند که باعث بسته شدن حلقه به طور کامل شود. همچنین با این خروج شاهد افت کسب و کار شرکت نخواهیم بود و فقط هزینه های سربار آن افزایش خواهد یافت. بورس فلزات لندن LME دو معیار کلیدی برای بسته شدن دائمی حلقه ها تعیین کرده است. این دو معیار شامل موارد زیر است:

۱٫ اگر تعداد اعضای گروه ۱ به پنج نفر کاهش یابد.

۲٫ اگر حجم حلقه دوم ۲۵ درصد کاهش یابد.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند بورس فلزات لندن LME همچنین شرکت در جلسه حلقه دوم را اجباری کرده است و مشارکت در سایر جلسات حلقه داوطلبانه می باشد. شواهد نحوه عملکرد این تغییرات و سایر تغییرات با بازگشایی تالار بورس در ۶ سپتامبر واضح تر می شود.

در حالی که هشت عضو از گروه ۱ از LME باقی مانده اند ، هنوز هیچ نشانه ای وجود ندارد که هیچ یک از آنها قصد بازگشت به حلقه بورس را نداشته باشند. هنگامی که از اعضای گروه ۱ در مورد برنامه های آن ها برای حضور در تالار بورس سوال می شود همه آنها پاسخ می دهند که به احتمال زیاد برای بازگشت به تالار “دست به کار خواهند شد” .

فعالان بازار گزارش دادند اعضای باقیمانده گروه ۱ LME شامل شرکت های Amalgamated Metal Trading ، CCBI Global Markets (UK) ، ED&F Man Capital Markets ، GF Financial Markets (UK) ، StoneX Financial ، Marex Financial ، Société Générale و Sucden Financial می باشد.

بسیاری از این شرکت ها سالها متعهد به حلقه LME بوده اند. باید توجه داشت که ایده ترک تالار بورس فلزات لندن آنها را غمگین می کند. این غمگین شدن فقط به دلایل شخصی یا احساسی نیست ، بلکه به این دلیل است که آنها واقعاً معتقدند شرکت در تالار بورس بهترین روش کشف قیمت برای مشتریان است.

منابع خبری گزارش دادند هیچ یک از این شرکت ها نمی خواهند عضوی باشند که باعث بسته شدن تالار بورس شود. اما اگر شرکت دیگری در تالار باقی نماند این شرکت ها تعجب خواهند کرد که چگونه حلقه تالار بورس که متعلق به سال ۱۸۷۷ است می تواند در شکل جدید خود زنده بماند.

شرکت سهامی فلزات Triland در سال ۱۹۷۲ به عنوان عضو گروه ۱ به LME پیوست و دارای سه شرکت تابعه در خارج از کشور به نام های تریلند متالز آمریکا ، تریلند متالز توکیو و تریلند متالز سنگاپور است. این شرکت به مشتریان خود پلتفرم Tri-X را ارائه می دهد که یک پلتفرم تجارت الکترونیکی برای فلزات اساسی ، گرانبها و آهنی است. این شرکت اولین معامله خود را در پلتفرم Tri-X در ژانویه ۲۰۱۸ تجربه کرد و در نظر دارد نسخه تلفن همراه پلتفرم Tri-X را در ماه سپتامبر برای مشتریان عرضه کند.

مارتین پرات ، مدیر اجرایی شرکت سهامی فلزات تریلند بیان کرد: “ما متعهد هستیم که روی مردم و فناوری خود سرمایه گذاری می کنیم تا مدیریت ریسک ابتکاری را ارائه داده و از راه حل های تجاری مشتریان پشتیبانی کنیم”. پرات همچنین افزود: یکی از این نوآوری های آینده ، پلتفرم Tri-X است که به مشتریان امکان دسترسی به قیمت فلزات را برای هر تاریخ فوری با هر ارز اصلی مستقیماً در تلفن های هوشمند آنها می دهد.

به نقل از مارتین پرات شرکت سهامی فلزات Triland به مدت ۵۰ سال به جامعه فلزات صنعتی خدمت کرده است. تصمیم جدید این شرکت با دقت و ملاحظه زیادی گرفته شده است و آن ها به دنبال برنامه ریزی برای ۵۰ سال آینده هستند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.