جستجو

به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن فروش فعال فولاد نورد شده در اواخر ماه ژوئیه و اوایل آگوست باعث شده است که صادرکنندگان محصولات فولادی در کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) سعی کنند قیمت ها را پس از کاهش مداوم آنها از ماه می تثبیت کنند.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی در روز دوشنبه ۹ آگوست ۹۲۰-۹۳۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه کشورهای مستقل مشترک المنافع بود. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی در مقایسه با هفته قبل که برابر ۹۱۵-۹۲۵ دلار به ازای هر تن بود افزایش یافته است.

فعالان بازار گزارش دادند قیمت کویل نورد گرم فولادی حوزه CIS در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ با تقریبا ۸۰ دلار افت قیمت، به ۶۹۰-۷۰۵ دلار کاهش یافت، در حالی که پس از آن و همسو با افزایش پیوسته قیمت های جهانی تا تاریخ ۲۴ می به ۱٫۰۸۵-۱۱۲۵ دلار در هر تن افزایش پیدا کرد. اما به نقل از منابع معتبر تحلیلی این قیمت برای بسیاری از خریداران قابل هضم نبود و کاهش تقاضا باعث عقب نشینی مجدد قیمت کویل نورد گرم فولادی تا قیمت های کنونی که کمی بالاتر از ۹۰۰ دلار است، گشته است.

در این میان متال بولتن گزارش داد که افزایش قیمت کویل نورد گرم فولادی طی هفته منتهی به روز دوشنبه ۹ آگوست اولین افزایش قیمت پس از بالاترین قیمت ثبت شده در ماه می است. این افزایش قیمت احتمالا نشانه ای است که بیان می کند فروشندگان در تلاش برای جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت با بالا نگه داشتن پیشنهادات هستند و شواهد نشان میدهد که در این کار موفق شده اند.

منابع خبری اعلام کردند که یکی از صادرکنندگان مستقر در روسیه پیشنهادات کویل نورد گرم خود را به ۹۳۰ دلار در هر تن افزایش داده است. اگرچه به نقل از منابع خبری آخرین قیمت فروش کویل نورد گرم روسیه کمتر از پیشنهاد فوق و در محدوده ۹۲۰-۹۲۵ دلار در هر تن بوده است.

در تاکید پیش بینی های صورت گرفته، یکی از معامله گران نقل کرد: “صادرکنندگان فولاد تخت از کشورهای مستقل مشترک المنافع طی چند هفته گذشته به طور فعال در حال فروش بوده اند. بنابراین رزرو محصولات خود را تضمین شده میدانند و در ادامه هم ممکن است سعی کنند روند نزولی بازار را تغییر دهند و ثبات قیمت فولاد تخت را جایگزین آن کنند”

شنیده ها از زبان فعالان بازار ورق نورد گرم CIS

فعالان بازار اعلام کردند که آخرین محموله کویل نورد گرم با مبدا روسیه و مقصد خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) در روز دوشنبه ۹ آگوست با قیمت ۹۲۰-۹۳۰ دلار برای هر تن فوب معامله شد.
به نقل از منابع خبری یک صادرکننده مستقر در روسیه محموله ای از کویل نورد گرم فولادی را به ویتنام با قیمت حدود ۸۸۵ دلار در هر تن فروخت. منابع خبری اعلام کردند که این محموله از بندر شرق دور بارگیری شده است.
تحلیل گران بازار خبر دادند که کویل نورد گرم با مبدا اوکراین در ترکیه همچنان در قیمت ۹۵۰ دلار برای هر تن cfr یا نزدیک به ۹۲۵ دلار برای هر تن فوب باقی مانده است.
ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد سرد فولادی صادراتی در روز دوشنبه ۹ آگوست ۱٫۰۳۰-۱٫۰۴۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه CIS بود. این در حالی است که قیمت کویل نورد سرد فولادی صادراتی نسبت به هفته قبل که در محدوده ۱٫۰۳۰-۱٫۰۵۰ دلار به ازای هر تن بود کاهش یافته است.
متال بولتن اعلام کرد پیشنهادات کویل نورد گرم با مبدا روسیه در روز دوشنبه ۹ آگوست حدود ۱۰۴۰ دلار در هر تن فوب گزارش شده است. در حالی که به گفته منابع خبری آخرین پیشنهادات کویل نورد سرد از اوکراین ۱۰۳۰ دلار در هر تن شنیده شده است.
طبق ارزیابی هفتگی Fastmarkets شاخص پلیت سنگین فولادی دارای ضخامت ۸-۵۰ میلی متر صادراتی در روز دوشنبه ۹ آگوست در محدوده ۹۹۰-۱۰۰۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه کشورهای مستقل مشترک المنافع ارزیابی شد. به گفته منابع خبری تأمین کنندگان مستقر در روسیه همچنان بر بازار محلی تمرکز می کنند ، در حالی که هیچ تغییری در قیمت مواد اولیه اوکراین شنیده نمی شود.

 تحلیل میانگین قیمت های کویل نورد گرم فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی CIS در ماه می برابر ۱۰۵۴٫۳۸ ، در ماه ژوئن برابر ۱۰۰۴٫۵۰ و در ماه ژوئیه برابر ۹۳۳٫۱۳ دلار در هر تن فوب دریای سیاه CIS بود که در روز دوشنبه ۹ آگوست به ۹۲۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه CIS رسید.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.