جستجو

کاهش تقاضا برای گندله سنگ آهن دریایی و کنسانتره از سمت کارخانه های فولادسازی قیمت آن را کاهش داد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، در پی کاهش تقاضا ، قیمت گندله سنگ آهن دریایی و کنسانتره در هفته منتهی به جمعه ۶ آگوست تا حد زیادی کاهش یافت و تقاضا برای سنگ معدنی با عیار بالا نیز تضعیف شد.

 شاخص های سنگ آهن Fastmarkets

گرانول سنگ آهن بیش از ۶۵ درصد آهن چین: ۴۴٫۸۰ دلار در هر تن ، کاهش ۶٫۹۰ دلار در هر تن
گندله کوره بلند ۶۵ درصد آهن: ۲۵۱٫۲۷ دلار در هر تن ، کاهش ۲۱٫۴۵ دلار در هر تن
کنسانتره ۶۶ درصد آهن: ۲۰۷٫۶۶ دلار در هر تن ، کاهش ۲۰٫۳۳ دلار در هر تن

محرک های کلیدی

تقاضا برای سنگ آهن با عیار بالا ، به ویژه از کارخانه های فولاد چین به دلیل کاهش تولید پیش بینی شده در باقی سال ۲۰۲۱ ، دوباره تضعیف شد. برخی از کارخانه ها برنامه هایی را اجرا کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که کل تولید فولاد امسال از سال ۲۰۲۰ تجاوز نمی کند ، به این معنی که آن ها مجبورند تولید خود را در ماه های آینده کاهش دهند که منجر به کاهش تقاضا برای گندله سنگ آهن و کنسانتره می شود.

یک کارخانه در گوانگشی بیان کرد: “چنین سیاستی هرچند که در سراسر کشور اعلام نشده است ، اما بازار سنگ آهن را دچار رکود کرده است. این امر منجر به نزول و افت معاملات آتی سنگ آهن شده است که بر بازار گندله سنگ آهن دریایی و کنسانتره نیز تأثیر گذاشته است.”

یک معامله گر در هنگ کنگ اظهار کرد: “تجارت گندله سنگ آهن دریایی در بنادر چین محدود است. برخی از شرکت های تجاری نمی توانند خریداران خود را تأمین کنند ، بنابراین آن ها مجبور شدند محموله های خود را در بنادر چین تخلیه کنند تا آن ها را با واحد یوان بفروشند. نقدینگی در بنادر چین بسیار کم است.”

یک معامله گر دیگر نیز در شانگهای گفت: “به دلیل کاهش تقاضا ، بازار کنسانتره سنگ آهن تحت فشار قابل توجهی است و قیمت ها کاهش یافته است. چشم انداز تقاضا برای گندله سنگ آهن و کنسانتره به احتمال زیاد ضعیف خواهد بود. زیرا کارخانه های فولاد به دلیل کاهش تولید با وجود حاشیه های سود نسبتا خوب ، به سنگ آهن درجه یک احتیاج ندارند.”

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.