جستجو

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با تاکید بر به صفر رسیدن تولید کارخانه‌های ذوب در پی قطعی برق، گفت: اگر برق به کارخانه‌ها تزریق شود، تولید به روال عادی باز خواهد گشت اما قیمت‌ها مانند سابق نخواهند بود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روزگارمعدن، محمد کشانی در رابطه با قطعی برق در کارخانه‌های سیمان و فولاد گفت: عمده مصرف برق کشور در ۲ صنعت فولاد و سیمان است بنابراین، قطعی برق ضربه مهلکی به این ۲صنعت وارد کرد و تولید صنایع فولاد و سیمان به طور چشمگیری کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه دستور مصرف ۱۰درصدی دیماند کارخانه‌های تولید فولاد فقط به منظور روشن ماندن مشعل کارخانه‌های ذوب بود، افزود: با این میزان مصرف هیچ تولیدی انجام نمی‌شود. در این میان، فولاد خوزستان ۲هفته هیچ تولیدی نداشت و میزان برق اجازه داده شده بریا مصرف تنها برای گرم نگهداشتن دیگ‌های ذوب است و هیچ محصولی از دیگ‌ها خارج نمی‌شود.

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: میزان تولید در صنایع ذوب و ریخته‌گری به صفر رسیده است، اما در این میان، کارخانه‌های محصولات نهایی و تولیدکنندگانی که با آهن‌اسفنجی تولید می‌کنند، بخش‌هایی از کارخانه خود را که با گاز کار می‌کنند، فعال نگهداشته‌اند.

کشانی درباره عادی شدن شرایط برق و تولید کشور گفت: اگر وزارت نیرو برق را به خطوط تولید فولاد تزریق کند، خطوط تولید بلافاصله راه‌اندازی می‌شوند و هیچ مشکلی در صنعت وجود نخواهد داشت چراکه کوره‌ها خاموش نیستند.

وی با تاکید بر مدیریت اشتباه ۲ بازار سیمان و فولاد هنگام قطعی برق افزود: زمانی که خاموشی‌ها در صنایع اعمال شد، سیمان و فولاد در انبار کارخانه‌ها وجود داشت، اما این مسئله به خوبی مدیریت نشد و قطعا زمانی که تولید نسبت به دوران قطعی برق بالا برود، در بازار تأثیر بسزایی خواهد گذاشت، اما قیمت‌ها به نرخ یک ماه گذشته بازنمی‌گردد.

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تأکید کرد: بسیاری از شرکت‌ها تعهدات صادراتی دارند و اگر سهم بازار مطابق نیاز عرضه نشود، قطعا قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت، اما اگر شرکت‌ها بتوانند تولید خود را افزایش داده و نیاز نوردکاران را تأمین کنند، در محصولات نهایی نیز کمی پایین‌تر خواهند آمد، اما قطعا این قیمت‌ها به قیمت‌های یک ماه پیش نمی‌رسد.

 

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.