جستجو

بازار سنگ آهن روزهای پر التهابی را سپری می کند. با وجود رشد مقطعی در قیمت سنگ آهن اما چشم انداز این محصول ضعیف ارزیابی می شود. انتظار می رود تقاضا برای سنگ آهن تا فوریه 2022 به دلیل کاهش بیشتر تولید فولاد و کنترل شدیدتر انتشار گازهای گلخانه ای ضعیف شود.


به گزارش معدن مدیا و به نقل از آرتان پرس، به گفته منابع ، صعود دوباره قیمت سنگ آهن روز چهارشنبه ۱۱ آگوست پس از روند صعودی قیمت فولاد و ذغال سنگ رقم خورد. اما توجه کنید که چشم انداز تقاضا همچنان نزولی باقی ماند. به نظر می رسد که موج جدیدی از پاندمی کرونا در چین گریبان این کشور را گرفته و به احتمال زیاد شاهد کاهش سطح تولید و عقبگرد بازارها در این کشور باشیم . در ادامه آمار معاملات سنگ آهن در روز ۱۱ آگوست را به نقل از متال بولتن ارائه خواهیم کرد. لطفا همراه آرتان پرس باشید.

آخرین خبرها در خصوص قیمت سنگ آهن در بازارهای بین المللی

به دلیل کاهش تولید در چین و از سویی به نتیجه رسیدن سیاست های کاهش تولید این کشور که بعضا دستوری به بازار تحمیل شد شاهد رشد مقطعی قیمت ها در برخی حوزه ها در بازار چین و سایر بازارهای بین المللی حوزه فولاد بودیم. در همین راستا معاملات بندر اصلی در بخش سنگ آهن گزارشات ذیل را ارائه کرده است:

سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد فاین با استیت تجاری cfr از مبداء بندر جینگدائو به قیمت ۱۶۵ دلار در هر تن معامله شد که که حدودا ۳ دلار در هر تن افزایش قیمت ثبت کرد.
سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد فاین پایه آلیاژ آلومینیوم با استیت تجاری cfr از مبداء بندر جینگدائو به قیمت ۱۶۵ دلار در هر تن معامله شد که که حدودا ۴ دلار در هر تن افزایش قیمت ثبت کرد.
سنگ آهن خلوص ۵۸ درصد فاین گرید بالای پریمیوم با استیت تجاری cfr از مبداء بندر جینگدائو به قیمت ۱۳۴ دلار در هر تن معامله شد که که حدودا ۳ دلار در هر تن افزایش قیمت ثبت کرد.
سنگ آهن خلوص ۶۵ درصد برزیلی فاین گرید بالای پریمیوم با استیت تجاری cfr از مبداء بندر جینگدائو به قیمت ۱۹۵ دلار در هر تن معامله شد که که حدودا ۲ دلار در هر تن افزایش قیمت ثبت کرد.
سنگ آهن خلوص ۶۳ درصد استرالیایی فاین گرید بالای پریمیوم با استیت تجاری cfr از مبداء بندر جینگدائو به قیمت ۱۸۰ دلار در هر تن معامله شد که که حدودا ۱٫۵ دلار در هر تن افزایش قیمت ثبت کرد.

فاکتورهای مهم کلیدی در تعیین قیمت سنگ آهن جهانی

بیشترین معاملات قراردادهای آتی سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان (DCE) در جلسه معاملاتی صبح روز گذشته سقوط قیمت را تجربه کرد. اما در بعدازظهر دوباره صعود کرد و ۲٫۲ درصد نسبت به قیمت بسته شدن روز سه شنبه ۸۵۳ یوان (۱۳۲ دلار) در هر تن خاتمه یافت. در همین حال ، بیشترین معامله مربوط به قرارداد مبادله ماه گذشته در حوزه سنگ آهن سپتامبر در بورس سنگاپور (SGX) رونمایی شد. تا ساعت ۶:۲۲ بعد از ظهر به وقت سنگاپور ، ۴٫۰۹ دلار در هر تن صعود قیمت در بورس این کشور برای معاملات سنگ آهن گزارش شده است. در حالی که قیمت تسویه سه شنبه ۱۵۹٫۹۱ دلار به ازای هر تن بود.

پیش بینی رشد قیمت فولاد در ماه های آتی

یک منبع تجاری در شانگهای گفت که قیمت فولاد به دلیل کاهش عرضه فولاد در ماه های آینده افزایش خواهد داشت. این موضوع شاید برای سیاست های چین موضوعی غیر قابل تحمل باشد. اما قطعا چین نمی تواند این روند را ادامه دهد. در حالی که قیمت کک به دلیل مشکلات عرضه ناشی از نرخ های بهره پایین ، روند صعودی را پشت سر گذاشته است ، که به این معنی است که قیمت سنگ آهن نیز به همین شیوه حمایت خواهد شد.

چشم انداز نزولی در انتظار بازار سنگ آهن

به گفته منابع فست مارکت ، چشم انداز تقاضا برای سنگ آهن همچنان نزولی است. یک منبع تجاری در شمال چین گفت که انتظار می رود تقاضا برای سنگ آهن تا فوریه ۲۰۲۲ به دلیل کاهش بیشتر تولید فولاد و کنترل شدیدتر انتشار گازهای گلخانه ای صعیف شود. وی اعلام کرده است که این کنترل ها که در فصل زمستان آینده در تنگشان ، برای آماده سازی برای المپیک زمستانی اجرا می شود وضعیت بازار را ضعیف خواهد کرد. بازیهایی که در ماه فوریه در پکن برگزار می شود از حیث سیاسی اهمیت زیادی برای این کشور دارد.

کاهش قیمت سنگ آهن و تاثیر آن بر حق بیمه

حق بیمه به دلیل تقاضای ضعیف در نرخ های پایین تری تثبیت خواهد شد. برخی از منابع اعلام کرده اند که یک کارخانه بزرگ فولاد در چین محموله بارگیری در ماه سپتامبر را در بازار ثانویه با حق بیمه ۱ دلار در هر تن فروخته است. در همین حال ، گفته می شود که چندین کارخانه فولاد در حال فروش محموله های قرارداد بلند مدت خود با محموله های دریایی هستند. انتظار می رود بازار سنگ آهن با وجود بهبود نسبی قیمت همچنان تحت فشار باشد.

زیرا تحت محدودیت تولید فولاد مورد انتظار در چین ، اکثر استانها باید تولید خود را در نیمه دوم [۲۰۲۱] کاهش دهند. یک منبع تجاری در شانگهای گفت ، کل تولید فولاد خام نیمه دوم در چین می تواند ۹ تا ۱۷ درصد در سال کاهش یابد و تقاضای سنگ آهن را تا حد زیادی کاهش دهد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.