جستجو

به گزارش معدن مدیا و به نقل از متال بولتن قیمت واردات فولاد تخت به امارات متحده عربی و عربستان سعودی در هفته منتهی به روز سه شنبه ۱۰ آگوست به دلیل تقاضای ضعیف کاهش یافته است.

فعالان بازار گزارش دادند که دلیل اصلی پایین بودن سطح تقاضا فرا رسیدن فصل تعطیلات است. همچنین دلیل دیگری که باعث تضعیف تقاضا شده است، این واقعیت است که خریداران می خواهند قیمت ها را قبل از ثبت سفارش به پایین ترین حد خود برسانند.

عربستان سعودی

متال بولتن گزارش داد هند کویل نورد گرم را در روز سه شنبه ۱۰ آگوست با قیمت ۹۶۰-۹۸۰ دلار به ازای هر تن cfr به عربستان سعودی ارائه داد. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم هند در مقایسه با پیشنهادات هفته گذشته که برابر ۹۸۰-۹۹۰ دلار در هر تن cfr بود کاهش یافته است.

اما به نقل از فعالان بازار خریداران برای هر تن کویل نورد گرم هند فقط ۹۵۰ دلار در هر تن در روز سه شنبه ۱۰ آگوست پیشنهاد داده بودند. در نتیجه ، هیچ معامله ای برای کویل نورد گرم هند شنیده نشد.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی عربستان صعودی در روز سه شنبه ۱۰ آگوست در محدوده ۹۵۰-۹۷۰ دلار در هر تن cfr عربستان سعودی بود. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی عربستان صعودی نسبت به تاریخ ۳ آگوست که در محدوده ۹۷۰-۹۸۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است.

امارات متحده عربی

منابع خبری اعلام کردند که کویل نورد گرم هند با قیمت ۹۸۰ دلار در هر تن cfr در طول هفته منتهی به روز سه شنبه ۱۰ آگوست ارائه شد. این در حالی است که خریداران کویل نورد گرم هند محدوده قیمت ۹۵۰-۹۶۰ دلار در هر تن cfr را برای این محصول پیشنهاد می کردند. در نتیجه ، هیچ معامله ای برای کویل نورد گرم هند در روز سه شنبه ۱۰ آگوست شنیده نشد.

طبق ارزیابی هفتگی Fastmarkets شاخص کویل نورد گرم فولادی وارداتی امارات متحده عربی در روز سه شنبه ۱۰ آگوست ۹۵۰-۹۸۰ دلار در هر تن cfr جبل علی قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی نسبت به تاریخ ۳ آگوست از ۹۶۰-۹۸۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

در این میان متال بولتن گزارش داد قیمت واردات کویل گالوانیزه گرم به امارات متحده عربی نیز در طول هفته منتهی به روز سه شنبه ۱۰ آگوست کاهش یافت.

به نقل از فعالان بازار کویل گالوانیزه گرم چین با قیمت ۱۲۰۰ دلار به ازای هر تن cfr برای کویل روکش دار با ضخامت ۱ میلی متر و روکش نوع Z275 عرضه می شد. این در حالی است که قیمت کویل گالوانیزه گرم چین در مقایسه با قیمت پیشنهادی در هفته گذشته که برابر ۱۲۴۰-۱۲۵۰ دلار به ازای هر تن cfr بود کاهش یافته است.

منابع خبری اعلام کردند کویل گالوانیزه گرم ۱ میلی متری هند با روکش Z275 با قیمت ۱۳۳۰-۱۳۴۰ دلار به ازای هر تن cfr عرضه می شد. این در حالی است که به گفته منابع خبری قیمت کویل گالوانیزه گرم نسبت به هفته گذشته از قیمت ۱٫۳۵۰-۱۳۶۰ دلار به ازای هر تن cfr کاهش یافته بود.

فعالان بازار گزارش دادند یک قرارداد کویل گالوانیزه گرم در اواخر هفته گذشته با قیمت ۱۲۷۵ دلار به ازای هر تن cfr برای کویل گالوانیزه گرم هند منعقد شد.

تفاوت قیمت بین محصول کویل گالوانیزه گرم چین و هند نشان دهنده این واقعیت است که کویل گالوانیزه گرم با مبدا هند دارای کیفیت تضمین شده است. همچنین استفاده از کویل گالوانیزه گرم در امارات متحده عربی توسط مقامات آنجا تأیید شده است.

به نقل از متال بولتن در ابتدای این هفته ، یک خریدار برای کویل گالوانیزه گرم قیمت ۱۲۹۰-۱۳۰۰ دلار در هر تن cfr را پیشنهاد داده بود.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد شاخص کویل گالوانیزه گرم فولادی وارداتی امارات متحده عربی ، در روز سه شنبه ۱۰ آگوست ۱۲۰۰-۱۳۰۰ دلار در هر تن cfr جبل علی شنیده شد. این در حالی است که قیمت کویل گالوانیزه گرم فولادی وارداتی امارات متحده عربی نسبت به تاریخ ۳ آگوست که برابر ۱۲۴۰-۱۳۳۰ دلار در هر تن بود با کاهش رو به رو بوده است.

به نقل از تحلیل گران صنعت کویل نورد سرد با قیمت ۹۸۰-۹۹۰ دلار به ازای هر تن cfr امارات متحده عربی از چین ارائه شد. این در حالی است که قیمت کویل نورد سرد نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بوده است. اما باز هم ، در طی هفته منتهی به روز سه شنبه ۱۰ آگوست هیچ معامله ای برای کویل نورد سرد شنیده نشد.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد کویل نورد سرد وارداتی امارات متحده عربی در روز سه شنبه ۱۰ آگوست در محدوده ۹۸۰-۹۹۰ دلار در هر تن cfr جبل علی قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت کویل نورد سرد وارداتی امارات متحده عربی ، نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بوده است.

تحلیل میانگین قیمت های فولاد تخت در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی امارات متحده عربی در ماه می برابر ۱۰۰۱٫۲۵ ، در ماه ژوئن برابر ۹۹۰٫۵۰ و در ماه ژوئیه برابر ۹۴۰ دلار در هر تن cfr جبل علی بود که در روز سه شنبه ۱۰ آگوست به ۹۶۵ دلار در هر تن cfr جبل علی رسید.

همچنین طبق ارزیابی فعالان بازار میانگین قیمت کویل نورد سرد فولادی وارداتی امارات متحده عربی در ماه می برابر ۱۰۶۰ ، در ماه ژوئن برابر ۱۰۴۷ و در ماه ژوئیه برابر ۹۴۶٫۲۵ دلار در هر تن cfr جبل علی بود که در روز سه شنبه ۱۰ آگوست به ۹۸۵ دلار در هر تن cfr جبل علی رسید.

 

منبع ترجمه: آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.