جستجو

با توجه به اینکه روند مشخصی برای قیمت ها در بازار ایران در افق کوتاه مدت مشخص نیست تقاضا در بازار کاهش پیدا کرده است. شیوع نوع دلتا کرونا در ایران باعث شده تا شاهد کاهش قیمت فولاد در بازار ایران باشیم. سنجه های بین المللی نیز به این کاهش قیمت ورود کرده اند.

به گفته انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ، کاهش قیمت فولاد صادراتی به دلیل تقاضای ضعیف در چین پیش بینی می شود. این نشریه تحلیل خاطر نشان کرده است که انتظار می رود دولت از تولید بیشتر کویل نورد گرم پشتیبانی کند. در مجموع به نظر می رسد با تغییر دولت در ایران برخی از کارشکنی هایی که در ارگان های خصولتی شاهد آنها بودیم کم کم تبدیل به حمایت شود. باید دید بازار تا انتهای تابستان چه مسیری را در پیش خواهد گرفت. در ادامه به تشریح این موضوع خواهیم پرداخت. لطفا همراه آرتان پرس باشید.

کاهش قیمت فولاد ایران به تبعیت از چین

بازار ایران به شدت وابسته به تحولات بازار چین است. کاهش قیمت فولاد در ایران سناریویی است که از چین خط گرفته است. خلیف سلطانی ، دبیر ایسپا اعلام کرده است که در کوتاه مدت ، در بحبوحه کاهش تقاضای فولاد به دلیل افزایش موارد کووید -۱۹ ، کاهش قیمت فولاد پیش بینی می شود. افزایش سریع و بحرانی سیر ابتلاء به کرونا در حداقل هشت شهر بزرگ چین بر تقاضای فولاد تأثیر منفی گذاشته است. در کوتاه مدت ، کاهش قیمت فولاد پیش بینی می شود ، اما معامله گران فولاد در ایران به دنبال افزایش قیمت فولاد هستند و به احتمال زیاد “شیوع نوع دلتا کووید ۱۹ می تواند به تعادل در بازار جهانی منجر شود.

حمایت دولت جدید از خط تولید فولاد مبارکه اصفهان

دولت جدید به زودی آغاز به کار کرده و روز گذشته کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرده است. انتظار می رود دولت تازه انتخاب شده از شرکت فولاد مبارکه برای پایان دادن به موانع موجود در دومین واحد نورد گرم خود حمایت کند. این موضوع باعث خواهد شد تا سه میلیون تن HRC تولید شود. این پروژه یک پروژه تعریف شده در سطح ملی است. لذا باید در اسرع وقت تکمیل شود. به دلیل محدودیت انرژی ، شش میلیون تن ورق مورد نیاز است.

با حمایت دولت ، باید پروژه های جدیدی برای تولید ورق های فولادی ایجاد شود تا بازار متعادل شود. عرضه و تقاضای ورق های فولادی مسطح در بازار برابر نیست و به دلیل سردرگمی نقدینگی ، و مصرف کنندگان نهایی تحت تأثیر قرار می گیرند. فعلا در افق کوتاه مدت نمی توان مسیری را برای فولاد ایران در نظر گرفت.

منبع: آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.