جستجو

مدیر واحد اقتصاد مقاومتی گهرزمین گفت: با اجرای پروژه های مختلف توسط شرکت گهرزمین، زمینه اشتغال ۵۱۱ نفر فراهم شده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی و شرکت سنگ آهن گهرزمین، محمد حجتی پور، مدیر اقتصاد مقاومتی این شرکت درباره مهم ترین دستاوردهای این حوزه با توجه به عملیاتی شدن پروژه های مختلف توسط گهرزمین در شهرستان منوجان گفت: در پروژه برگزاری کلاس های کنکور خوشبختانه تعداد دانش آموزان پذیرفته شده در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها با رتبه های ممتاز افزایش یافته و تعداد دانش آموزان استفاده کننده از امکانات کلاس های تقویتی کنکور از ۳ شهرستان به ۷ شهرستان جنوبی و از ۱۳۰۰ نفر به ۳۰۰۰ نفر افزایش یافته است. همچنین ۴۰۰دستگاه تبلت بین دانش آموزان جهت تسهیل در بهره مندی از کلاس های آموزش مجازی توزیع شده است.

در پروژه قالیبافی تعداد کارگاه های آموزشی و تولیدی از ۴ کارگاه به ۸ کارگاه، تعداد افراد آموزش دیده از ۴۰۰ به ۴۷۲ نفر، تعداد دارهای قالیبافی از ۳۸ دستگاه به ۸۲ دستگاه و تعداد بافنده از ۶۹ به ۱۶۴ نفر افزایش یافته است و در نهایت، در این پروژه ۱۹ تخته فرش تولید شده است.

در پروژه خیاطی تعداد کارگاه های آموزشی از ۲ کارگاه آموزشی به ۳ کارگاه و تعداد چرخ خیاطی مستقر در کارگاه ها به ۶۴ دستگاه خیاطی افزایش یافته است. همچنین با خریداری و تجهیز کارگاهای آموزشی به امکانات پیشرفته دوخت از جمله خرید تاسیسات خشکشویی و تجهیزات سرمایشی و خرید دستگاه پیشرفته گلدوزی البسه و … تاکنون ۵۸۵ دست البسه و تعداد ۴۵۲۷۷۹ عدد ماسک بهداشتی تولید شده است.

در پروژه تسهیلات بانکی و کارآفرینی ۳۷۰ نفر طی سه مرحله برای اعطای تسهیلات بانکی از صندوق بانک رسالت معرفی شدند و از طریق تسهیلات کارآفرینی زمینه اشتغال ۱۶۸ نفر فراهم شد.

در پروژه مرمت قلعه تاریخی با انجام کاوش‌های باستان شناسی، امکان شناخت ادوار مختلف فرهنگی و استقراری قلعه منوجان، شناخت و آگاهی نسبتا کامل از پلان معماری حصار و شناخت به نسبت رضایت بخشی از پلان آثار معماری درون فضاهای معماری قلعه فراهم شد و با برکشیدن حصار قلعه از زیر توده‌های آوار چند صد ساله، بخش‌های حصار به خصوص حصار جنوبی قلعه مرمت شد.

مدیر واحد اقتصاد مقاومتی به اهداف و برنامه های آتی در این پروژه ها پرداخت و گفت: در پروژه قالیبافی و خیاطی ضمن افزایش تعداد کارگاه های آموزشی، تعداد بافندگان و افزایش تولید در تلاش هستیم که بخش تولید را به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کنیم. برنامه ما در پروژه مرمت قلعه تاریخی، تکمیل و مرمت حصارهای جنوبی و غربی قلعه و اجرای شبکه نورپردازی آن است. همچنین در پروژه هتل سنتی؛ احداث تالار، سایت اداری، استخر، پیست، جاده سلامت و توسعه پارک شهرداری از جمله اهداف آتی این واحد است.

حجتی پور در پایان با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در شهرستان منوجان عنوان کرد: با حمایت شرکت گهرزمین در پروژه قالیبافی ۲۰۹ نفر، در پروژه خیاطی ۸۵ نفر، در پروژه مرمت قلعه تاریخی ۴۹ و در پروژه تسهیلات بانکی و کارآفرینی ۱۶۸ نفر و در مجموع زمینه اشتغال ۵۱۱ نفر فراهم شده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.