جستجو

تجارت جهانی کک در روزهای اخیر با استقبال قابل توجهی همراه شده است. تقاضای جهانی برای زغال سنگ هنوز قوی است و عرضه همچنان محدود است. فروش با وقفه زمان در تحویل می تواند برای بازارهای در شرایط فعلی جذابیت داشته باشد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، به نظر می رسد که بازارهای وابسته به انرژی در روزهای اخیر با استقبال تقاضا همراه بوده اند. در همین راستا تجارت جهانی کک در روزهای اخیر با استقبال قابل توجهی همراه شده است. منابع گفتند که قیمت زغال سنگ کک با شاخص تجاری دریایی در بازار چین با فرمت معاملاتی cfr در روز پنجشنبه ۱۲ آگوست همچنان افزایش یافته است. به دلیل عرضه ناچیز و تقاضای خرید خوب در بازار فوب نیز این رشد قیمت مشاهده شده است. باید دید این روند چه تاثیری می تواند در قیمت معاملات جهانی فولاد داشته باشد.

 شاخص فست مارکت برای تجارت جهانی کک

در ادامه به نگاهی به شاخص های فست مارکت برای تجارت جهانی کک خواهیم انداخت. شاخص های این موسسه نشان می دهد که ذغال سنگ کک پریمیوم با فرمت معاملاتی فوب ۲۲۲ دلار در هر تن معامله شد که نسبت به روز قبل نیم دار رشد قیمت داشته است. ذغال سنگ کک سخت با فرمت معاملاتی فوب نیز در روز گذشته ۱۹۶ دلار در هر تن قیمت‌گذاری شد که این محصول نیز ۰٫۲۵ دلار رشد قیمت داست. قیمت زغال سنگ کک از بندر جینگ تانگ نیز با فرمت معاملاتی فول و سی اف آر به ترتیب ۲۹۴ و ۳۴۰ دلار در هر تن قیمت خورد که رشد این دو نیز تقریبا دو دصرد نسبت به روز گذشته افزایش داشت. به گفته منابع ، تجارت‌جهانی کک از آمریکای شمالی در هفته گزارش شده ۳۵۵-۳۶۰ دلار به ازای هر تن cfr از چین بوده است. پنجشنبه هیچ پیشنهاد قاطعی گزارش نشده است.

زمزمه ها از معاملات در بازار ذغال سنگ جهانی

چندین شرکت کننده در بازار گفتند که تجارت جهانی کک در ماه اکتبر در حدود ۳۴۲ تا ۳۴۵ دلار در هر تن cfr از مبداء چین معامله شد. یک معامله گر دیروز چهارشنبه اعلام کرد که ذغال سنگ کک آمریکایی ماه اکتبر را با قیمت ۳۱۵ دلار در هر تن از چین قیمت گذاری شده است. معامله گری دیگری در بازار شانگهای اعلام کرده است که اکثر خریداران نمی توانند هزینه بارهای دریایی بپردازند.

اما با توجه به سیاست های دستوری دولت چین تجارت جهانی کک همچنان با قدرت ادامه دارد و به احتمال زیاد این روند ادامه خواهد داشت. یک معامله گر از شانگهای اعلام کرده است که قیمت معاملات تجارت جهانی کک بسیار بالا است. یک معامله گر از استان هبی گفت که افزایش روز افزون قیمت در تجارت جهانی کک داخلی به دلیل کمبود عرضه است. این موضوع از التهابات بازار برای زغال سنگ کک دریایی نیز حمایت می کند.

 سناریوهای قیمتی در تجارت جهانی کک

برخی منابع ذکر کردند که اگر واردات زغال سنگ مغولستان به چین ادامه یابد ، تنگنای عرضه زغال سنگ کک داخلی و دریایی در چین ممکن است کاهش یابد. بازار زغال سنگ کک استرالیا در روز پنجشنبه تا حد زیادی ثابت ماند. یک محموله ۷۵۰۰۰ تنی زغال سنگ کک با قیمت ۲۲۲٫۵ دلار در هر تن فوب استرالیا در ۱۲ آگوست و با موعد تحویل بین ۱۰-۱۹ سپتامبر معامله شد. یک معامله گر از سنگاپور خاطرنشان کرد که تقاضای جهانی برای زغال سنگ هنوز قوی است و عرضه همچنان محدود است. لذا پیش بینی می شود که ارزش معاملاتی تجارت جهانی کک در ماه های آتی توجه خیل زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

چشم انداز تجارت کک در بورس دالیان

برخی از معامله گران حوزه انرژی گفتند که فرصت های فروش مجدد تجارت جهانی کک در چین از قیمت آن در بازار فوب پشتیبانی می کند. به عبارتی دیگر فروش با وقفه زمان در تحویل می تواند برای بازارهای در شرایط فعلی جذابیت داشته باشد. این جذابیت سبب خواهد شد تا نرخ معاملات به دلیل رشد تقاضا در ماه های اخیر صعودی شود. در همین راستا در بورس دالیان شاهد رونق بازار تجارت جهانی کک بودیم. بیشترین معامله قرارداد آتی زغال سنگ کک ماه ژانویه با قیمت ۲،۲۰۵٫۵۰ یوان (۳۴۰٫۵۳ دلار) به ازای هر تن در روز پنجشنبه بسته شد که ۵۵٫۵۰ یوان در روز به ازای هر تن در روز افزایش یافت.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.