جستجو

تقاضا برای واردات شمش فولادی در چین کاهش یافت. زیرا مشکلات موجود در بندرها زمان انتظار برای واردات را افزایش داده و موجب افزایش هزینه های حمل و نقل شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، افزایش زمان انتظار و تنگناهای موجود در بنادر اصلی چین منجر به کاهش تقاضا برای شمش وارداتی به چین و افزایش هزینه حمل و نقل برای محموله های این هفته شد.

شمش وارداتی به چین

افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در سراسر چین منجر به افزایش تدابیر قرنطینه ای در بیشتر بنادر اصلی برای محدود کردن شیوع این ویروس شده است. زیرا کشتی ها باید ۲۱ تا ۲۸ روز در بنادر قبل از تخلیه منتظر بمانند. افزایش زمان انتظار منجر به اعمال بندهایی به قراردادهای شمش وارداتی به چین اخیر شد که می گوید فرستنده یا گیرنده باید هزینه های هرگونه تاخیر مربوط به قرنطینه را بپردازد.

به گفته منابع ، نرخ حمل و نقل از هند به چین برای ۳۰ هزار تن شمش فولادی در هفته جاری به ۸۰ دلار در هر تن رسید ، در حالی که هزینه حمل ۲۰ هزار تن شمش فولادی از ویتنام به چین اکنون ۲۷ تا ۳۰ دلار برای هر تن است. نرخ های قبلی به ترتیب ۷۰ دلار و ۲۵-۳۰ دلار برای هر تن بود. علیرغم چالش های حمل و نقل ، برخی از معاملات شمش فولادی با شرکت های چینی در اوایل هفته جاری شد.

قیمت های واردات

به گفته Fastmarkets ، شمش اندونزی در ابتدای هفته با ۶۷۷ دلار به ازای هر تن فوب فروخته شد که معادل ۷۰۵ دلار برای هر تن cfr چین است. شمش ویتنام با ۷۰۰ تا ۷۰۳ دلار به ازای هر تن cfr چین فروخته شد ، در حالی که گفته می شد شمش هند در حدود ۷۰۰ دلار به ازای هر تن cfr فروخته شده است. مناقصه های مربوط به شمش هند در هفته جاری با ۶۵۰ تا ۶۲۵ دلار برای هر تن فوب بسته شده است.

اما در پی کاهش قیمت های آتی آهن و فولاد چین ، همراه با مشکلات ناشی از کرونا ، هیچ واردکننده چینی تا روز جمعه بیش از ۶۸۰-۶۹۵ دلار به ازای هر تن cfr برای شمش وارداتی به چین فولادی پرداخت نمی کند. ارزیابی قیمتی Fastmarkets برای وادرات شمش فولادی چین ، در روز جمعه ۷۰۰-۷۰۵ دلار در هر تن بود که از ۶۹۵-۷۱۰ دلار به ازای هر تن هفته قبل کاهش یافت.

منبع : متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.