جستجو

قیمت صادرات آهن خام از کشورهای مشترک المنافع در طول هفته منتهی به روز پنجشنبه ۱۲ آگوست به دلیل فروش محصولات جدید به بازارهای همسایه کاهش یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، قیمت صادرات آهن خام از کشورهای مشترک المنافع در طول هفته منتهی به روز پنجشنبه ۱۲ آگوست به دلیل فروش محموله های جدید به بازارهای همسایه کاهش یافت.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد قیمت آهن خام صادراتی دارای منگنز بالا در روز پنجشنبه ۱۲ آگوست در محدوده ۵۴۰-۵۶۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه CIS ارزیابی شد. این در حالی است که نرخ آهن خام صادراتی نسبت به هفته قبل که برابر ۵۵۰-۵۸۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است.

یک تاجر بین المللی نقل کرد: ” تا زمانی که تامین کنندگان آهن خام در کشورهای مستقل مشترک المنافع در حال فروش باشند ، نرخ آهن خام همچنان رو به کاهش است. در حال حاضر ، آنها هنوز محموله های فروخته نشده زیادی دارند. “

فعالان بازار گزارش دادند یک محموله آهن خام با مبدا روسیه در روز پنجشنبه ۱۲ آگوست با قیمت ۵۸۵ دلار در هر تن cfr به ترکیه فروخته شد. باید توجه داشت که این قیمت معادل حدود ۵۶۰ دلار در هر تن فوب است. به نقل از منابع خبری پس از انجام معاملات ، سطح قیمت قابل اجرا برای آهن خام در ترکیه به ۵۷۵ دلار در هر تن cfr یا ۵۵۰ دلار در هر تن فوب کاهش یافته است.

در روز پنجشنبه ۱۲ آگوست یک محموله آهن خام از اوکراین با قیمت ۵۸۰ دلار در هر تن cfr یا ۵۴۰-۵۴۵ دلار در هر تن فوب به ایتالیا فروخته شد.

در نتیجه ، طبق ارزیابی Fastmarkets نر خ آهن خام وارداتی در روز پنجشنبه ۱۲ آگوست حدود ۵۸۰ دلار در هر تن cfr ایتالیا بود. این در حالی است که قیمت آهن خام وارداتی نسبت به هفته قبل که برابر ۶۱۰-۶۲۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است.

یکی از منابع مستقر در ایتالیا گفت: “آهن خام می تواند برای خریداران در ایتالیا جذاب تر باشد. زیرا بر اساس برآورد خریداران قیمت قراضه فولادی به اندازه کافی کاهش نیافته است و در دسترس بودن آن در حال حاضر بسیار کم می باشد. تأمین کنندگان قراضه فولادی انتظار دارند که در ماه سپتامبر ، فعالیت در بازار پس از فصل تعطیلات دوباره افزایش یابد و قیمت قراضه فولادی بالاتر رود. بنابراین تأمین کنندگان قراضه فولادی در حال حاضر حجم زیادی ارائه نمی دهند.”

فعالان بازار گزارش دادند در روز پنجشنبه ۱۲ آگوست هیچ فروشی از آهن خام به ایالات متحده که تنها خریدار بزرگ آهن خام است ، شنیده نشد. منابع خبری اعلام کردند که خریداران سطح قیمت قابل قبول در بازار ایالات متحده را در اوایل این هفته در محدوده ۵۸۵ دلار در هر تن cfr تخمین زده اند. باید توجه داشت که این قیمت معادل ۵۳۰-۵۳۵ دلار به ازای هر تن فوب می باشد.

ارزیابی Fastmarkets نشان داد قیمت آهن خام کم منگنز صادراتی در روز پنجشنبه ۱۲ آگوست در محدوده ۶۷۰-۶۸۰ دلار در هر تن فوب دریای بالتیک CIS تخمین شده شد. این در حالی است که قیمت آهن خام کم منگنز صادراتی نسبت به هفته قبل بدون تغییر باقی مانده است.

یکی از تامین کنندگان آهن خام نقل کرد : “در حال حاضر تقریباً هیچ اتفاقی در بازار نمی افتد زیرا تناژ بسیار محدودی از آهن خام دریای بالتیک در بازار اروپا وجود دارد. شایعاتی در بازار مبنی بر کاهش مالیات صادرات روسیه برای برخی از محصولات فولادی وجود دارد. در صورت کاهش مالیات بر روی آهن خام فعالیت در بازار افزایش خواهد یافت.”

آهن خام صادراتی برزیل

منابع خبری گزارش دادند قیمت صادرات آهن خام از جنوب برزیل در طول هفته منتهی به روز جمعه ۱۳ آگوست ثابت بود. زیرا تأمین کنندگان پس از توافق با فروش به ایالات متحده ، سفارش کامل انجام دادند.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد قیمت آهن خام صادراتی برزیل در روز جمعه ۱۳ آگوست ۵۴۰-۵۴۵ دلار در هر تن فوب ویتوریا / ریو برزیل بود. این در حالی است که نرخ آهن خام صادراتی برزیل نسبت به هفته قبل که برابر ۵۴۰-۵۴۲ دلار به ازای هر تن بود افزایش یافته است.

شنیده می شود که صادرکنندگان آهن خام در جنوب برزیل پس از چندین بار فروش به ایالات متحده در هفته قبل با قیمت ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار به ازای هر تن فوب ، از بازار خارج شده اند.

یکی از تامین کنندگان آهن خام در بزریل بیان کرد: “ما تا اکتبر محموله های آهن خام خود را فروخته ایم. به همین دلیل ترجیح می دهیم منتظر بمانیم و ببینیم بازار به کدام سمت پیش خواهد رفت. “

به توجه به برآورد هفتگی Fastmarkets قیمت آهن خام صادراتی برزیل ، در روز جمعه ۱۳ آگوست در محدوده ۵۶۵-۵۷۵ دلار در هر تن fob Ponta da Madeira برزیل شنیده شد. این در حالی است که قیمت آهن خام صادراتی برزیل نسبت به هفته قبل که برابر ۵۸۰ دلار به ازای هر تن فوب بود به دلیل پایین بودن قیمت قابل اجرا در ایالات متحده ، کاهش یافته است.

تحلیل میانگین قیمت های آهن خام در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت آهن خام صادراتی CIS در ماه می برابر ۶۲۸٫۱۳ ، در ماه ژوئن برابر ۶۴۳٫۷۵ و در ماه ژوئیه برابر ۶۵۶ دلار در هر تن فوب دریای بالتیک CIS بود که در روز پنج شنبه ۱۲ آگوست به ۶۷۵ دلار در هر تن فوب دریای بالتیک CIS رسید.

همچنین طبق ارزیابی فعالان بازار میانگین قیمت آهن خام صادراتی CIS در ماه می برابر ۶۱۲٫۵۰، در ماه ژوئن برابر ۶۲۸٫۷۵ و در ماه ژوئیه برابر ۶۰۶٫۵۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه CIS بود که در روز پنج شنبه ۱۲ آگوست به ۵۵۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه CIS رسید.

با توجه به برآورد تحلیل گران صنعت میانگین قیمت آهن خام صادراتی برزیل در ماه می برابر ۶۰۴٫۳۸، در ماه ژوئن برابر ۶۲۰ و در ماه ژوئیه برابر ۶۱۱ دلار در هر تن فوب ویتوریا / ریو برزیل بود که در روز جمعه ۱۳ آگوست به ۵۴۲٫۵۰ دلار در هر تن فوب ویتوریا / ریو برزیل رسید.

همچنین برآورد فعالان بازار نشان داد میانگین قیمت آهن خام صادراتی برزیل در ماه می برابر ۶۳۲٫۵۰ ، در ماه ژوئن برابر ۶۴۴٫۸۸ و در ماه ژوئیه برابر ۶۲۵ دلار در هر تن fob Ponta da Madeira بود که در روز جمعه ۱۳ آگوست به ۵۷۰ دلار در هر تن fob Ponta da Madeira رسید.

منبع : متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.