جستجو

اکثر قیمت های فولاد تخت ترکیه طی هفته منتهی به روز جمعه ۱۳ آگوست کاهش یافت. تقاضا برای خرید محصولات فولاد تخت ترکیه به دلیل تعطیلات و انتظارات برای کاهش بیشتر قیمت ها در بازار بسیار کند بود.


به گزارش معدن مدیا و به نقل از متال بولتن اکثر قیمت های فولاد تخت ترکیه طی هفته منتهی به روز جمعه ۱۳ آگوست کاهش یافت. تقاضا برای خرید محصولات فولاد تخت ترکیه به دلیل تعطیلات و انتظارات برای کاهش بیشتر قیمت ها در بازار بسیار کند بود.

منابع به Fastmarkets اعلام کردند که تولیدکنندگان کویل نورد گرم ترکیه سفارشات ماه نوامبر را در طول هفته منتهی به روز جمعه ۱۳ آگوست پذیرفتند. اما برخی از آن ها هنوز برای تولید در ماه اکتبر ظرفیت کمتری تخصیص داده اند.

فعالان بازار بر این باورند که قیمت کویل نورد گرم ترکیه هنوز ممکن است جایی برای سقوط داشته باشد. این سقوط قیمت به دلیل تقاضای ضعیف در سطح جهانی و همچنین کاهش هزینه های مواد اولیه در بازار می تواند رخ دهد.

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت سنگ آهن فاین ۶۲٪ ، در روز جمعه ۱۳ آگوست ۱۶۲٫۰۷ دلار در هر تن cfr چینگدائو بود. این در حالی است که قیمت سنگ آهن فاین ۶۲٪ نسبت به تاریخ ۶ آگوست که برابر ۱۷۲٫۵۱ دلار در هر تن بود با کاهش همراه بوده است.

قیمت های فولاد تخت داخلی

طبق ارزیابی هفتگی Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی ترکیه ، در روز جمعه ۱۳ آگوست در محدوده ۱۰۰۰-۱،۰۴۰ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که به گفته منابع خبری قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی ترکیه از قیمت اعلام شده در تاریخ ۶ آگوست که در محدوده ۱۰۱۰-۱،۰۵۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است.

در این میان متال بولتن گزارش داد تولیدکنندگان کویل نورد گرم ترکیه این محصول را با قیمت ۱،۰۴۰-۱،۰۵۰ دلار به ازای هر تن در طول هفته منتهی به روز جمعه ۱۳ آگوست ارائه دادند. این در حالی است که خریداران نیز قیمت ۱۰۰۰ دلار به ازای هر تن را برای کویل نورد گرم ترکیه پیشنهاد کردند.

فعالان بازار گزارش دادند قیمت کویل نورد سرد (CRC) فولادی نیز در طول هفته در ترکیه منتهی به روز جمعه ۱۳ آگوست به دلیل تضعیف تقاضا کاهش یافت.

به نقل از منابع خبری تولیدکنندگان کویل نورد سرد ، در روز جمعه ۱۳ آگوست قیمت این محصول دارای ضخامت ۱ میلی متری را در محدوده ۱۲۴۰-۱۲۸۰ دلار در هر تن پیشنهاد کردند. این در حالی است که قیمت کویل نورد سرد نسبت به هفته گذشته که برابر ۱،۲۷۵-۱۳۰۰ دلار به ازای هر تن بود کاهش یافته است.

برآورد هفتگی Fastmarkets نشان داد کویل نورد سرد فولادی داخلی ترکیه در محدوده ۱۲۴۰-۱،۲۶۰ دلار به ازای هر تن در روز جمعه ۱۳ آگوست قیمت گذاری شد. این در حالی است که به گفته منابع خبری قیمت کویل نورد سرد فولادی داخلی ترکیه نسبت به تاریخ ۶ آگوست که برابر ۱۲۶۰-۱،۲۷۵ دلار به ازای هر تن شنیده شد با کاهش رو به رو بوده است.

صادرات کویل نورد گرم

با توجه به ارزیابی هفتگی Fastmarkets شاخص صادرات کویل نورد گرم فولادی در روز جمعه ۱۳ آگوست در محدوده ۱۰۰۰-۱،۰۴۰ دلار در هر تن fob ترکیه بود. این در حالی است که شاخص صادرات کویل نورد گرم فولادی نسبت به هفته گذشته بودن تغییر باقی مانده است.

متال بولتن گزارش داد در روز جمعه ۱۳ آگوست قیمت پیشنهادی از طرف کارخانه های ترکیه برای صادرات کویل نورد گرم فولادی در محدوده ۱٫۰۴۰-۱٫۰۵۰ دلار در هر تن فوب بود.

با این حال به نقل از فعالان بازار، به دلیل فصل تعطیلات در اکثر مقاصد صادراتی کویل نورد گرم ترکیه ، در روز جمعه ۱۳ آگوست هیچ معامله ای برای این محصول شنیده نشد.

چندین منبع خبری اعلام کردند شرکت کنندگان در بازار قیمت قابل اجرا برای کویل نورد گرم ترکیه را در محدوده ۱۰۰۰-۱،۰۴۰ دلار در هر تن فوب در روز جمعه ۱۳ آگوست ارزیابی کردند.

قیمت های فولاد تخت وارداتی

به نقل از متال بولتن اوکراین کویل نورد گرم را با قیمت ۹۳۰-۹۴۰ دلار به ازای هر تن cfr در طول هفته منتهی به روز جمعه ۱۳ آگوست به ترکیه پیشنهاد کرد.

همچنین منابع خبری گزارش دادند که در روز جمعه ۱۳ آگوست روسیه کویل نورد گرم را با قیمت ۹۵۰ دلار به ازای هر تن cfr به ترکیه پیشنهاد کرد.

و همچنین کشور هند نیز کویل نورد گرم را با قیمت ۹۵۵-۹۶۰ دلار به ازای هر تن cfr در روز جمعه ۱۳ آگوست به ترکیه ارائه داد.

فعالان بازار نقل کردند در روز جمعه ۱۳ آگوست هیچ معامله ای برای کویل نورد گرم وارداتی ترکیه شنیده نشد زیرا اکثر خریداران سفارشات خود را هفته گذشته ثبت کردند.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی ترکیه در روز جمعه ۱۳ آگوست در محدوده ۹۳۰-۹۵۵ دلار در هر تن cfr ترکیه بود. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی ترکیه نسبت به تاریخ 6 آگوست که برابر ۶۴۰-۹۶۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است.

به نقل از منابع خبری در روز جمعه ۱۳ آگوست کویل نورد سرد فولادی از چین با قیمت ۱۱۶۰ دلار در هر تن cfr به ترکیه پیشنهاد شد. اما به گفته منابع خبری قیمت آن برای خریداران بسیار بالا بود.

همچنین هند کویل نورد سرد فولادی را در روز جمعه ۱۳ آگوست با قیمت ۱۰۴۰ دلار به ازای هر تن cfr به ترکیه پیشنهاد داد. علاوه بر این به گفته منابع خبری روسیه هم کویل نورد سرد فولادی را با قیمت ۱۰۹۰ دلار در هر تن cfr به ترکیه ارائه کرد.

با توجه به برآورد هفتگی Fastmarkets کویل نورد سرد فولادی وارداتی ترکیه در روز جمعه ۱۳ آگوست در محدوده ۱٫۰۴۰-۱٫۰۹۰ دلار در هر تن cfr ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت کویل نورد سرد فولادی وارداتی ترکیه نسبت به تاریخ ۶ آگوست که در محدوده ۱٫۰۶۵-۱٫۱۴۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است.

تحلیل میانگین قیمت های کویل نورد گرم فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی ترکیه در ماه می برابر ۱۱۴۳٫۷۵ ، در ماه ژوئن برابر ۱۱۵۲٫۵۰ و در ماه ژوئیه برابر ۱۰۶۵ دلار در هر تن exw ترکیه بود که در روز جمعه ۱۳ آگوست به ۱۰۲۰ دلار در هر تن exw ترکیه رسید.

همچنین طبق ارزیابی فعالان بازار میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی ترکیه در ماه می برابر ۱۰۸۰، در ماه ژوئن برابر ۱۰۳۱٫۸۸ و در ماه ژوئیه برابر ۹۵۵٫۸۰ دلار در هر تن cfr ترکیه بود که در روز جمعه ۱۳آگوست به ۹۴۲٫۵۰ دلار در هر تن cfr ترکیه رسید.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.