جستجو

گزارشی از میزان واردات و صادرات فولاد میانی کشور در ۴ماهه اول ۱۴۰۰ منتشر شد و بر اساس آن میزان صادرات ورق گرم طی مدت یادشده به میزان ۱۹۳ درصد رشد کرده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ورق گرم با کاهش ۵۹ درصدی واردات در ۴ ماهه اول امسال مواجه شده (از ۱۱۶هزارتن به ۴۸هزارتن رسیده) و در حوزه صادرات نیز از ۴۶ هزارتن به ۱۳۵ هزارتن افزایش یافته و رشد ۱۹۳درصدی داشته است.

اما برای ورق سرد در مدت یادشده واردات با رشد ۶۸ درصدی از ۷۲ هزارتن به ۱۲۱ هزارتن رسیده و در بخش صادرات نیز با رشد منفی ۸۳ درصدی مواجه شده است. (صادرات از ۱۲ هزارتن به ۲ هزارتن رسید)

ورق پوشش دار نیز با رشد ۹ درصدی واردات در ۴ ماهه اول امسال از ۶۹ هزارتن به ۷۵ هزارتن رسیده و در زمینه صادرات هم با رشد ۸۶ درصدی از عدد ۲۲ هزارتن به ۴۱ هزارتن افزایش یافته است.

در مجموع کل مقاطع تخت فولادی و درنهایت کل محصولات فولادی به ترتیب در واردات رشد منفی ۵ درصدی و ۴ درصدی و در صادرات نیز ۱۲۳ درصد و ۱۰۴ درصد رشد مثبت داشته اند.

گفتنی است گروه فولاد مبارکه به عنوان اصلی ترین تولیدکننده انواع ورق به ویژه ورق گرم در کشور بوده و در طبق آمار منتشر شده در بهار امسال، ۱۰۰ درصد تولید ورق گرم کشور توسط این مجموعه تولید شده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.