جستجو

در حالی که تا چندی پیش به نظر می رسید اقتصاد استرالیا وضعیت مطلوبی دارد و به خوبی بحران کرونا را پشت سر گذاشته حال دو ایالت که 55 درصد اقتصاد این کشور را در دست دارند در قرنطینه اند و ظاهرا نیمه دوم سال اقتصادی این کشور دوران سختی خواهد داشت به ویژه که به بازار صادرات سنگ آهن لطمه خواهد زد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، یکی از نکات عجیب در مورد همه گیری این بود که بازار صادرات سنگ آهن و زغال سنگ با رشد قیمت چشمگیری مواجه شد. افزایش قیمت سنگ آهن به قدری زیاد بود که در ماه جولای به رکورد 214 دلار در هر تن رسید. شرایط برای شرکت های استرالیایی بهتر هم بود چون در حالی که سنگ آهن گران تر شد ارزش دلار استرالیا اینطور نبود.

واضح است که اقتصاد استرالیا وابستگی بالایی به صادرات مواد معدنی آن دارد. همه گیری کرونا برای بخش خدمات قطعا لطمه بزرگی بود که بخش صادرات آن را نیز در بر می گیرد. توریسم و تحصیلات بین الملل از این این موارد بوده چون اجازه ورود به کشور استرالیا وجود ندارد.

در حالی که صادرات سنگ آهن استرالیا بالا رفته، حجم صادرات خدمات استرالیا به سطح سال 2006 کاهش یافته، نقطه ای که اقتصاد آن تقریبا دو سوم اندازه فعلی بود.

این به این معنی بود که در حالی که صادرات کالا اکنون فقط 1 درصد کمتر از سه ماهه آخر سال 2019 است ، حجم صادرات خدمات آن 44 درصد کاهش یافته است. بدین ترتیب حجم کل صادرات آن حدود 10 درصد افت داشته است که البته خبر خیلی بدی برای اقتصاد این کشور نیست.

قرنطینه های اخیر همه را متوجه کرده که همه گیری هنوز ادامه دارد و این بدان معناست که اقتصاد استرالیا گرچه از طوفان عبور کرده ولی هنوز نگرانی ها ادامه دارد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.