جستجو

گزارشی از میزان تولید آهن اسفنجی و فولاد میانی در ۴ ماهه سال ۹۹ و ۴ ماهه اول امسال منتشر شد که بر اساس آن شاهد رشد منفی ۳درصدی در تولید اسلب هستیم.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین و با توجه به آمار منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، بیلت و بلوم به عنوان دیگر محصولات فولادی طی ۴ ماهه پارسال به مقدار ۶۱۰۴ هزار تن تولید شده اند که این عدد امسال به ۵۷۸۱ هزارتن رسیده و رشد منفی ۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

اما اسلب به عنوان پایه تولید بسیاری از محصولات فولادی طی ۴ ماهه پارسال که رقم ۳۹۲۱ هزارتن برای تولید آن به ثبت رسیده بود، امسال با رشد منفی ۳ درصدی در تولید به عدد ۳۷۹۴ هزارتن رسیده است. در مجموع می‌توان گفت که فولاد میانی به مقدار ۴ درصد رشد منفی را در ۴ ماهه امسال تجربه کرده است.

آهن اسفنجی نیز به عنوان ماده مهم در تولید فولاد با درصد تغییر بسیار اندک همراه بوده و از عدد ۱۰۵۸۱ هزارتن در ۴ ماهه امسال به عدد ۱۰۵۸۵ هزار تن رسیده است.

شایان ذکر است، کاهش میزان تولید هرکدام از محصولات فولادی به منزله خاموش شدن چراغ تولید در واحدهای پایین دستی و زنجیره فولاد است که هرکدام سرمایه‌گذاری‌های قابل قبولی را برای راه اندازی کسب و کار خود متقبل شده اند. قطع شدن برق مصرفی و کاهش ساعات کاری واحدهای فولادی از عوامل مهم برای کم شدن میزان تولید به شمار می آید.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.