جستجو

شرکت معدنی واله برزیل روز پنجشنبه ۱۹ آگوست اعلام کرد که تولیدکننده فولاد واله برزیل و ترنیوم مستقر در لوکزامبورگ تفاهم نامه ای را امضا کردند تا راه حل های فولاد کم کربن را در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای جستجو کنند. به نظر می رسد که شرکت های فولادی به شدت به دنبال جایگزینی روش های کم آلاینده با بازدهی بالا برای آینده فولاد هستند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، شرکت معدنی واله برزیل روز پنجشنبه ۱۹ آگوست اعلام کرد که تولیدکننده فولاد واله برزیل و ترنیوم مستقر در لوکزامبورگ تفاهم نامه ای را امضا کردند تا راه حل های فولاد کم کربن را در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای جستجو کنند. به نظر می رسد که شرکت های فولادی به شدت به دنبال جایگزینی روش های کم آلاینده با بازدهی بالا برای آینده فولاد هستند. مسائل زیست محیطی باعث شدن تا شرکت ها مسیر بدون وقفه تولید را کنار بگذارند و قدری به سوی نوآوری های تولید فولاد گام بردارند.

اما بد نیست که نیم نگاهی به برنامه کاهش آلایندگی در بازار فولاد بیاندازیم. برنامه ها شامل نصب یک کارخانه سنگ زنی سنگ آهن در ترنیوم برزیل ، کارخانه اسلب سازندگان فولاد در ریودوژانیرو در جنوب شرقی برزیل است. سایر نوآوری های احتمالی شامل ایجاد امکانات برای تولید فولاد است که از فرآیندهای کاهش آهن کم کربن را تسهیل می کند. این مشارکت بخشی از قصد واله برای حذف ۱۵ درصد از تولید آلایندگی خود در محدوده ۳ تحت پروتکل گازهای گلخانه ای است. این ۱۵ درصد شامل کاهش کربن تولیدی ذینفعان اعم از تولیدکنندگان و مشتریان تا سال ۲۰۳۵ است. علاوه بر اینها شرکت معدنی واله قصد دارد مطابق قرارداد زیست محیطی پاریس تا سال ۲۰۵۰ کل تولید کرین خود را حذف کند. این موضوع یک اقدام بزرگ از طرف این معدن پیشرو است.

معدن ترینیوم همچنین قصد دارد ۲۰ درصد از انتشار دی اکسید کربن خود را تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهد. ادواردو بارتولومئو ، مدیر اجرایی واله ، در بیانیه ای کتبی گفت: “ما در موقعیت مناسبی قرار داریم تا راه را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مطابق با محدوده ۳ پیش ببریم. زیرا از کربن زدایی صنعت فولاد با طرح های مشترک با مشتریان خود حمایت می کنیم. در میان سایر نوآوری های تولید فولاد برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، واله سال گذشته با شرکت های کوبه استیل و میتسوی مستقر در ژاپن توافقنامه ای غیر الزام آور برای ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک فولاد کم کربن ایجاد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد واحد زغال سنگ موزامبیک خود را بفروشد.

مکسیمو ودویا ، مدیرعامل معدن ترینیوم اعلام کرده است که واله یک تامین کننده اصلی در زنجیره ارزش ما است و آنها در تعهد ما به حفظ محیط زیست سهیم هستند. او همچنین در یک سخنرانی رسمی اعلام کرده است که من معتقدم که ما فرصت های زیادی برای توسعه نوآوری های مشترک تولید فولاد برای ادامه کربن زدایی عملیات خود در آینده خواهیم داشت. این شرکت در ۲۹ ژوئیه اعلام کرد که با پیشبرد برنامه بازسازی ظرفیت ، انتظار می رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ سنگ آهن بیشتری تولید کند.

چشم انداز سالیانه این شرکت ۳۱۵-۳۳۵ میلیون تن تولید سنگ آهن را حفظ کرده است. پس از مجموع ۱۴۳،۷۱۵ تن در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ، برآورد می شود که تولید در سه ماهه سوم به ۸۹ میلیون تن و در سه ماه آخر سال به ۸۵ میلیون تن برسد. انتظار برای افزایش حجم سنگ آهن در تجارت دریایی ، همراه با چشم انداز منفی تقاضا در چین در میان کاهش تولید فولاد در این کشور بعلت اقدامات مشابه در تجارت کربن، قیمت این کالا را در هفته های اخیر به میزان قابل توجهی تحت فشار قرار داده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.