جستجو

با افزایش تقاضا و افزایش قیمت گاز، قیمت زغال سنگ افزایش چشمگیری یافت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایبِنا، زغال سنگ حرارتی در بندر نیوکاسل در سال 2021 شاهد افزایش قیمت بی سابقه 106 درصدی بوده است. در مقابل، نفت خام برنت بین المللی امسال تنها 33 درصد افزایش یافت. بر اساس آخرین گزارش ارایه شده، قیمت زغال سنگ تا بیش از 166 دلار در هر تن افزایش یافت. شاخص هفتگی نیوکاسل که در سپتامبر 2020 به 46.18 دلار رسید، اکنون از ماه جولای 2008 به بالاترین سطح خود یعنی 195.20 دلار رسیده است.

شاخص ریچاردز بی، معادل نیوکاسل در آفریقای جنوبی، امسال بیش از 55 درصد جهش کرد و در هفته گذشته به 137.06 دلار در هر تن رسید. به گفته مدیر آژانس رتبه‌بندی Fitch در منابع طبیعی، زغال سنگ حرارتی یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی جهانی با سهم بیش از 35 درصد در تولید برق در سراسر جهان است. وی در مصاحبه با سی ان بی سی با اشاره به اینکه اروپا و ایالات متحده تنها 10 درصد از تقاضای جهانی زغال سنگ را تشکیل می‌دهد، گفت: ما انتظار داریم که سهم زغال سنگ در تولید انرژی با توجه به برنامه انتقال انرژی کاهش یابد، با این حال این امر تأثیر طولانی مدت تری بر بازار خواهد داشت. وی ادامه داد: قیمت بالای زغال سنگ حرارتی فعلی از هزینه ها جدا شده و بنابراین پایدار نیست. ما انتظار داریم که قیمت ها در باقی امسال عادی شود. رتبه بندی فیچ انتظار دارد قیمت زغال سنگ استرالیا تا پایان سال به 81 دلار کاهش یابد.

زغال سنگ حرارتی برای تولید برق سوزانده می شود. این سوخت فسیلی دارای کربن بالا و میزان بالای انتشار گازهای گلخانه ای است. تحلیلگران آرگوس ادعا می کنند که قیمت زغال سنگ تحت تاثیر تقاضای بالای برق و افزایش قیمت جهانی گاز به دلیل همه گیری کووید -19، همراه با ذخایر بسیار پایین گاز در اروپا و واردات کم گاز قرار گرفته است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.