جستجو

عضو هیات مدیره انجمن مس ایران: آینده بخش معدن بسیار حساس بوده و دارای شرایط خاصی است، حال اگر دیدگاه‌ها بر این امر استوار شده که باید معدن و معدنکاری جایگزین نفت شود، نیازمند برنامه ریزی منسجم است؛ در واقع با تمرکز و توجه بیشتر روی این موضوع می‌توان در یک دوره ۱۰ تا ۲۰ ساله و سرمایه گذاری کلان بخش عمده ای از درآمدهای نفتی را با درآمدهای معدنی جایگزین کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایراسین ، کوروش شعبانی درخصوص انتظاراتی که از وزیر جدید صمت برای بخش معدن وجود دارد اظهار کرد: انتظار می‌رود آقای فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت صمت به بخش معدن و اینکه قرار است جایگزین نفت شود ویژه داشته باشد و در اهداف و برنامه های خود برنامه ریزی با جزییات برای این موضوع تدوین کند.

به گفته وی به عنوان رییس کمیته اکتشاف خانه معدن ایران، این موضوع یک هدف بزرگ در بخش معدن است و انتظار می‌رود وزیر جدید صمت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد. چرا که آقای فاطمی امین تجربه حضور در معاونت طرح و برنامه وزارت صمت را در دوره های گذشته داراست و با تجربه حضور ایشان در این پست، انتظار داریم برنامه ریزی و هدفگذاری برای بخش معدن داشته باشند.

شعبانی با تاکید بر نیاز به برنامه منسجم، منظم و زمان بندی شده برای موضوعات مرتبط با بخش معدن، افزود: پیشنهاد این است که تهیه و تدوین برنامه برای بخش معدن با همراهی بخش خصوصی و مشورت گرفتن از تشکل ها انجام شود، تا در دوره ای که قرار است ایشان در صورت گرفتن رای از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر صمت فعالیت داشته باشند، پیشرفت در حوزه معدن دیده شود.

عضو هیات مدیره انجمن مس ایران افزود: برای بهبود شرایط بخش معدن در وزارت صمت نیاز است تا در پست معاونت معدنی یک فرد با تجربه همراه با سوابق مثبت که تمامی مراحل کاری در وزارتخانه را طی کرده باشد و شناخت کافی از بخش معدن داشته باشد امور را در دست گیرند؛ البته در شرایط فعلی نیز مهندس کشاورز به عنوان یک فرد جامع نگر و با برنامه ریزی و شناخت کافی مدتی است معاونت معدنی وزارت صمت را در اختیار دارد و می‌تواند همچنان در این بخش باقی بماند.

وی ابراز امیدواری کرد: وزیر جدید صمت این دیدگاه را نداشته باشند که باید تمام معاونت‌ها را تغییر دهند. انتظار بنده به عنوان یک فعال معدنی این است که مهندس کشاورز با عملکرد مثبت و خوبی که در کارنامه کاری خود دارد، در این سمت حفظ شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.