جستجو

به نظر می رسد که در تمامی بازارهای کالایی حوزه کامودیتی در بورس های بین المللی یک توافق بر سر افت قیمت ها به وجود آمده است. افت یکپارچه قیمت سنگ آهن در تمامی بازارها مشهود است. اختلاف بین قیمت سنگ آهن در کالای آهنی با خلوص ۶۵ درصد و محصولات آهن با درصد خلوص […]


به گزارش معدن مدیا به نقل از آرتان پرس ، به نظر می رسد که در تمامی بازارهای کالایی حوزه کامودیتی در بورس های بین المللی یک توافق بر سر افت قیمت ها به وجود آمده است. افت یکپارچه قیمت سنگ آهن در تمامی بازارها مشهود است. اختلاف بین قیمت سنگ آهن در کالای آهنی با خلوص ۶۵ درصد و محصولات آهن با درصد خلوص آهن ۶۲ درصدکم است. این روند در هفته های اخیر به سرعت کاهش یافته است. به نظر می رسد که افت قیمت در سنگ آهن با خلوص بیشتر محسوس تر از نمونه های کم عیار بوده است.

افت یکپارچه قیمت آهن و فولاد در بازارهای جهانی

منابع فعال در بازار به فست مارکت گفتند که افت یکپارچه قیمت سنگ آهن منجر به چشم انداز بلندمدت نامنظم در بازار فاین سنگ آهن شده است. دقیقا نمی توان چشم انداز مشخصی برای این موضوع ترسیم کرد.از یک سو دولت چین با یک فشار حداکثری بازار را سرکوب می کند. از سوی دیگر این سرکوب قیمت ها و کم متقاضی کردن بازار به شکل منطقی خیلی زود تمام خواهد شد. باید دید در این تنش چه گروهی برگزیده خواهد شد. در حالی که نشانه هایی از قصد دولت مرکزی چین برای جلوگیری از میزان تولید سال گذشته در ماه ژوئیه ظاهر شد ، انتظارات از کاهش تقاضا برای سنگ آهن افزایش یافت. این موضوع که قیمت محصولات فولادی به ویژه ریزدانه های آهنی را کاهش داده به نوعی سرعت معاملات این حوزه را نیز کم کرده است.

چشم انداز نزولی تقاضای سنگ آهن در بورس شانگهای

یک منبع تجاری در شانگهای به فست مارکت گفت که چشم انداز نزولی تقاضای سنگ آهن در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ باعث روند نزولی سریع قیمت ها و افزایش نوسانات شده است. افت یکپارچه قیمت در بورس شانگهای کاملا مشهود است. به نظر می رسد افت یکپارجه قیمت در کل بازار مشهود است. این موضوع سناریوهای خرید و فروش را با چالش همراه کرده است. از ماه ژوئیه ، تقاضای تضعیف شده بر بازار سنگ آهن غلبه کرد. دخالت های دولت جین باعث شده که قیمت ها شروع به کاهش کنند. اما در مقایسه با فاین های درجه متوسط ​​، فاین های درجه بالا علاقه خرید کمتری ایجاد کرده اند. زیرا کارخانه های فولاد در چین نیازی به افزایش حداکثر تولید فولاد ندارند. در نتیجه ، قیمت گریدهای بالاتر سنگ آهن افت بیشتری را تجربه کرده است.

افت یکپارچه قیمت فولاد در ماه آگوست

منابع خاطرنشان کردند که افزایش بی ثباتی در ماه اوت ، افت یکپارچه قیمت را در پی داشته است. در ماه آگوست ، فعالیتهای تجاری محدود فیزیکی ، به ویژه برای فاین های درجه بالا چالش برانگیز بود.این موضوع منجر به این شد که سنگ آهن درجه یک با اصلاح قیمت بیشتری مواجه شود. در نتیجه ، بی ثباتی افزایش یافت. این موضوع به نوبه خود به چشم انداز راکدتر و یا حتی وحشت از تقاضا برای سنگ آهن درجه بالا کمک کرد. این موضوع را یک منبع تجاری در شانگهای اذعان کرد که حتی منجر به جریان سرمایه به سمت موقعیت های کوتاه و به نوعی سفته بازی در بازار آتی شده است.

اختلاف معنادار قیمت سنگ آهن با خلوص بالا و کم عیار

اختلاف بین شاخص فست مارکت برای سنگ آهن ۶۵٪ فاین برزیل ، cfr از بندر چیگدائو و ۶۲٪ فاین آهن از همین بندر با فرمت معاملاتی سی اف آر از ماه جولای در حال کاهش است. این کاهش هفته گذشته در پی افزایش نوسانات دستخوش تغییراتی شده است. در ۲۳ آگوست ، اختلاف بین این دو شاخص به ۱۹٫۲۹ دلار در هر تن رسید که ۴۹ درصد از بالاترین میزان سالانه ۳۷٫۸۲ دلار در هر تن کاهش داشته است. یک منبع تجاری در سنگاپور خاطرنشان کرد که افت یکپارچه قیمت در بازار سنگ آهن متفاوت از ماه مه است. زمانی که دولت چین اعلام کرد که تدابیری را برای کاهش قیمت های بالا در بازار کالاها اجرا خواهد کرد بازار مسیر منطقی خود را از دست داد.

سرکوب شدید قیمت ها توسط دولت چین

در ماه مه ، دولت چین به همراه انجمن آهن و فولاد چین افزایش قیمت کالاها را به عنوان یک موضوع مهم مطرح کردند. آنها از صنعت فولاد خواستند تا در برابر رقابت های مخرب برای کاهش نوسان قیمت ها مقاومت کند. در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ، بازار فولاد بالادست ، چشم انداز صعودی تقاضای سنگ آهن و عرضه کمتر از حد انتظار را در دستور کار خود قرار داده بود. اما این موضوع توسط دولت چین حمایت نشد. لذا شاهد افت افت یکپارچه قیمت آهن در بازارهای جهانی بودیم. زیرا کارخانه های فولاد به دنبال حداکثر تولید فولاد بودند. این امر با وجود اظهارات دولت چین در ماه مه بازار را کمی سرد کرد

کاهش تولید و افت یکپارچه قیمت سنگ آهن در نیمه دوم سال

با کاهش قریب الوقوع تولید فولاد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ، حتی با نوسان زیاد در بازار ، چشم انداز نزولی تقاضای سنگ آهن غالب است. در نتیجه کاهش شدید قیمت فاین های درجه خلوص بالا در ماه های آتی بسیار محتمل است. در شرایط بدبینی فعلی برای تقاضای سنگ آهن با درجه بالا کار برای این حوزه بسیار سخت تر شده است. افت یکپارچه قیمت سنگ آهن می تواند بازار را از مسیر واقعی خود دور کند. در مقابل این روند ، یک منبع خریدار در شمال چین پیش بینی می کند که قیمت ها در ماه های آتی رشد خواهد داشت چرا که وضعیت به این شکل باقی نخواهد ماند.

احتمال رشد عرضه های سنگ آهن واله بزریل

سومین منبع تجاری در شانگهای به فست مارکت گفت که انتظار می رود عرضه فاین های کاراخاس از واله برزیل در سه ماهه چهارم افزایش یابد. این موضوع می تواند قیمت سنگ آهن درجه بالا را بیشتر کاهش دهد. وی پیش بینی می کند که فاصله بین فاین ۶۵ درصد و ۶۲ درصد تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۲ تا ۱۳ دلار در تن کاهش یابد. همه به این اندازه بدبین نیستند. یک منبع تجاری دیگر در سنگاپور گفت که حاشیه های فولاد به دلیل همبستگی مثبت آنها ، عامل کلیدی موثری بر اختلاف بین دو درجه خلوص فاین آهنی است. افت یکپارچه قیمت می تواند بازار برزیل را کم رمق کند.

مبهم بودن مسیر معاملاتی بازار سنگ آهن

با کاهش تولید فولادو افت یکپارچه قیمت فولاد ، انتظار می رود قیمت فولاد همچنان مستعد رشد باشد. این امر حاشیه های فولاد را در سطح منطقی نگه می دارد. موضوع مهمی که در این بازار خیلی تاثیرگذار است بحث هزینه های حق بیمه است. هر چه میزان هزینه های حق بیمه کاش یابد امید است که بازار بتاند به معاملات خوشبینانه نگاه کند. شاخص هفتگی فست مارکت برای گندله کوره آهن ۶۵ درصد از بندر چینگدائو با فرمت معاملاتی سی اف آر در ۲۰ آگوست ۲۰۷٫۷۴ دلار در هر تن بود.

این محصول ۳۳٫۹ درصد از بالاترین میزان سالانه ۳۱۴٫۵۰ دلار در هر تن در ۱۴ مه کاهش یافت. بازارهای پایه ادگی رشد قیمت را تجربه کردند. بیشترین معامله قرارداد آتی کک ژانویه در بورس کالای دالیان در صبح روز ۲۳ آگوست به سقف قیمت روزانه خود رسید. این قرارداد در طول معاملات روز سه شنبه ۲۴ آگوست به بالاترین حد تاریخی ۳،۲۶۷،۵۰ یوان (۵۰۴ دلار) در تن رسید.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.