جستجو

به دنبال برنامه افزایش سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، این شرکت برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای خود تا سال ۱۴۰۳، معادل ۲۵۰ هزار و ۷۵۹میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال تامین منابع نیازمند است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی چادرملو ، به دنبال برنامه افزایش سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، این شرکت برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای خود تا سال ۱۴۰۳، معادل ۲۵۰ هزار و ۷۵۹میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال تامین منابع نیازمند است.

چادرملو پیش‌بینی کرده است که مبلغ مربوط به طرح‌های توسعه‌ای را از منابع داخلی شرکت و از محل افزایش سرمایه به طریق «مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی» یا «صرف سهام با سلب حق تقدم» تامین کند.

هدف از انجام افزایش سرمایه در این شرکت تامین بخشی از منابع موردنیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا شامل احداث واحد گندله‌سازی شماره ۲ به ظرفیت ۵میلیون تن در سال و احداث واحد آهن اسفنجی شماره ۲ به ظرفیت دو میلیون و ۲۰۰هزار تن در سال است. علاوه بر این خرید دارایی‌های سرمایه‌ای نظیر ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، جبران مخارج انجام‌شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر از دیگر برنامه‌ چادرملو برای افزایش سرمایه پیش روست.

گفتنی است مبالغ ریالی پیش‌بینی‌شده تا سال ۱۴۰۳ مربوط به سرمایه در گردش موردنیاز برای سال نخست بهره‌برداری از طرح‌های توسعه است که با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید موردنیاز در سال نخست بهره‌برداری از این طرح‌ها و ضریب سرمایه در گردش که براساس میانگین خالص چرخه عملیاتی شرکت چادرملو در ۳ سال مالی اخیر حاصل‌شده، مدنظر قرارگرفته‌ شده است.

منابع داخلی شرکت در سه سال آتی پیش‌بینی‌شده نیز از فروش داخلی و صادراتی تامین خواهد شد.

با توجه به مبلغ افزایش سرمایه پیشنهادی هیات مدیره برای سال ۱۴۰۰، پیشرفت مالی برای بخش‌های ارزی و ریالی تمامی طرح‌های توسعه در سال ۱۴۰۰ معادل ۵۵درصد و برای ۲ سال بعدازآن برای هرسال برابر ۵/ ۲۲ درصد در نظر گرفته‌شده است.

این افزایش سرمایه با توجه به قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تهران یا فرا بورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم (مصوب ۲۹/ ۰۵/ ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی) و دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده آن به تاریخ ۰۳/ ۰۹/ ۱۳۹۹ توسط سازمان بورس و اوراق بهادار,روش نهایی برای بخش ۷۸ هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی افزایش سرمایه، از جانب سازمان بورس تعیین خواهد شد.

مبلغ افزایش سرمایه پیشنهادی و محل‌های تامین آن

بر همین اساس سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو قرار است از مبلغ ۵۵هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۰۰هزار میلیارد ریال بیش از ۱۴۴ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال و معادل ۲۶۰/ ۳۶درصد، از محل «سود انباشته» و «مطالبات حال شده» سهامداران و «آورده نقدی یا صرف سهام با سلب حقت قدم و صدور سهام جایزه برای سهامداران اولیه» افزایش یابد.

در همین راستا مبلغ ۶۶میلیارد ریال معادل ۹۲/ ۱۱۸درصد از محل سود انباشته و مبلغ ۷۸هزار و ۵۰۰میلیارد ریال معادل ۴۴/ ۱۴۱درصد از محل «مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی» یا «صرف سهام با سلب حق تقدم و صدور سهام جایزه برای سهامداران اولیه» مدنظر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو قرار دارد.

علاوه بر این شرکت اعلام داشته است که قیمت عرضه عمومی و به‌تبع آن تعداد سهام قابل‌فروش به عموم از طریق سلب حق تقدم و تعداد سهام جایزه متعلق به سهامداران قبلی شرکت، با توجه به قیمت بازار سهام شرکت، در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام برای تصویب افزایش سرمایه تعیین خواهد شد

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.