جستجو

فروشندگان به دلیل نگرانی از رکود بازار میلگرد فولادی چین ، پیشنهادات خود را کاهش دادند تا خریداران را ترغیب کنند. اما قیمت ها باز هم بالا بود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، در بازار مقاطع طویل چین، میلگرد فولادی برای جذب مشتری و فرار از رکود به کاهش قیمت روی آورده است. در این خصوص، منابع و فروشندگان در حدود ۲۰ الی ۵۰ یوان در هر تن قیمت را پایینتر از هفته قبل اعلام کردند، اما گویی این قیمت ها هنوز برای خریداران جذاب نبوده است از طرفی پارامتر مهم دیگری که به سردرگمی این حوزه در بازار فولاد چین دامن میزند، کاهش هزینه های تولید و افت تقاضا به طور همزمان است که در مجموع جهت گیری بازار را مشخص نمیکند.

فروشندگان میلگرد فولادی شرق چین در روز جمعه ۲۷ آگوست به منظور جذب مشتری و افزایش فروش، پیشنهادات خود را کاهش دادند ، اما با این وجود قیمت ها بالاتر از قیمت های جمعه گذشته بود.

میلگرد داخلی چین

چین شرقی (شانگهای): ۵،۱۳۰-۵،۱۶۰ یوان در هر تن ، کاهش ۲۰ یوان در هر تن نسبت به هفته گذشته
چین شمالی (پکن): ۵،۰۱۰-۵،۰۵۰ یوان در هر تن ، بدون تغییر
میلگرد آجدار در چین در حال حاضر بالاتر از سطح قیمتی جذاب برای خریداران است، بنابراین، فروشندگان حاضرند برای فروش بیشتر محموله های خود، قیمت ها را اندکی کاهش دهند. زیرا نگران رکود بازار در روزهای آینده هستند. به گفته منابع فعال در بازار، یشنهادات پایین تر قیمت مورد توجه معامله گران خوش بینی قرار گرفت که از فرصت استفاده کرده و موجودی های خود را دوباره شارژ کردند.

در این رابطه معامله گران اظهار کردند: “کاهش قیمت و سود بیشتر بازارهای آتی بهانه خوبی برای بازرگانی ها است زیرا آنها را نیز تشویق میکند تا موجودی های خود را شارژ کنند.”
یک معامله گر در شانگهای بیان کرد: “تقاضا برای میلگرد فولادی چین زیاد نیست. زیرا اکثر معامله گران در ماه سپتامبر در مورد قیمت ها محتاط عمل کردند. قیمت خرید میلگرد فولادی شرق چین نسبت به هفته قبل ۵۰ یوان در هر تن بالاتر است.”

یک معامله گر دیگر بیان کرد: “هزینه های تولید کارخانه های میلگرد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است، اما به احتمال زیاد مجموع تقاضای سال جاری نسبت به سال گذشته ضعیف تر خواهد بود. در چنین شرایطی که کمی پیچیده به نظر میرسد، نمی توان به طور دقیقی روند قیمت ها را پیش بینی کرد.”

معاملات بیلت

بیلت در ساعت ۳ بعد از ظهر با ۴۹۵۰ یوان به ازای هر تن معامله شد که شامل مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان بود و نسبت به روز قبل تغییری نداشت.

بورس آتی میلگرد فولادی چین

قرارداد معاملات آتی میلگرد فولادی چین برای ژانویه در روز جمعه با قیمت ۵،۲۲۲ یوان به ازای هر تن بسته شد که نسبت به روز قبل ۱۱۴ یوان در هر تن افزایش داشت.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.