جستجو

کاهش تولید فولاد در چین تا پایان سال ۲۰۲۱ باعث افزایش تقاضای سنگ آهن شده است . برخی از تحلیل گران در بازار انتظار دارند فولادسازان نسبت مواد اولیه خود را برای کاهش نرخ اجرا و بهره وری تعدیل کنند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن کاهش تولید فولاد در چین تا پایان سال ۲۰۲۱ باعث افزایش تقاضای سنگ آهن شده است . برخی از تحلیل گران در بازار انتظار دارند فولادسازان نسبت مواد اولیه خود را برای کاهش نرخ اجرا و بهره وری تعدیل کنند.

منابع خبری گزارش دادند تقاضا برای سنگ آهن به ویژه سنگ آهن با عیار بالا کاهش یافته است . اما فعالان بازار تخمین می زنند که از محصولات فولادی با درجه پایین و متوسط در بازار ​​حمایت خواهد شد.

کاهش نرخ های اجرایی

فعالان بازار انتظار دارند که نرخ کوره ذوب آهن فولاد سازان مستقیماً تحت تأثیر هرگونه محدودیت تولیدی که دولت چین – به صورت علنی یا غیر علنی اعلام می کند ، قرار گیرد.

در ماه ژوئیه ، منابع به Fastmarkets اعلام کردند که در مورد مداخله دولت برای جلوگیری از افزایش میزان تولید فولاد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ ، بحث و گفت و گو شد.

به نقل از منابع خبری برخی از کارخانه ها از ماه ژوئیه پس از انتشار اخبار مربوط به محدودیت های فولادی نرخ بهره خود را کاهش داده اند. یک منبع خرید مستقر در سنگاپور گفت که نرخ اجرای کوره های بلند در ماه جولای به حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است . این در حالی است که نرخ اجرای کوره های بلند در مدت مشابه در سال گذشته حدود ۷۰ درصد بوده است.

یک منبع کارخانه مستقر در شمال چین گفت که برخی از فولادسازان انتظار دارند در نهایت نرخ تولید خود را کاهش داده و به ۵۰-۶۰ درصد برسانند . این میزان باید تا پایان سال ۲۰۲۱ حفظ شود. . این در حالی است نرخ تولید در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ حدود ۶۵-۷۰ درصد بوده است.

یک منبع کارخانه دیگر مستقر در شمال چین نقل کرد که فولادسازان احتمالاً میزان کارکرد خود را حداکثر تا ۶۰ درصد نگه می دارند . به نقل از منابع خبری فولادسازان چینی در حال انجام آزمایشاتی هستند تا احتمال کاهش میزان کارکرد خود را به زیر ۵۰ درصد مدیریت کنند زیرا نیازی به افزایش تولید فولاد نیست.

علاوه بر این ، برخی از شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که محدودیت های فولادسازی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در زمستان آینده بسیار شدید باشد . زیرا این کشور برای بازی های المپیک زمستانی در پکن در فوریه ۲۰۲۲ آماده می شود.

اکثر منابعی که با Fastmarkets صحبت کرده اند به این نتیجه رسیده اند که نرخ های پایین تر به بخش های فولادساز مستقر در چین کمک می کند تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند.

سنگ آهن فاین درجه پایین

به نقل از یک معامله گر مستقر در سنگاپور ، برخی از فولادسازان در چین احتمالاً برای سنگ آهن فاین درجه پایین مانند سنگ آهن فاین نوع Super Special (SSF) و نوع Fortescue Blend بیشتر هزینه خواهند کرد.

وی افزود: “اکثر کارخانه ها دیگر روی حداکثر تولید فولاد متمرکز نیستند . اما همچنان باید کوره های بلند خود را تا پایان سال افزایش دهند.”

در این میان متال بولتن گزارش داد ، قیمت سنگ آهن از ماه جولای در حال کاهش بوده و این کاهش در ماه آگوست تشدید شده است.

ارزیابی ماهانه میانگین Fastmarkets نشان داد شاخص سنگ آهن فاین ۶۵٪ با مبدا برزیل در ماه آگوست در زمان نوشتن مقاله ۱۸۶٫۲۱ دلار در هر تن cfr چینگدائو بود. این در حالی است که شاخص سنگ آهن فاین ۶۵٪ نسبت به متوسط ​​آن در ماه جولای حدود ۵۹٫۸۹ دلار به ازای هر تن (۲۴٫۳٪) کاهش یافته است.

طبق ارزیابی ماهانه میانگین قیمت توسط Fastmarkets قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد در روز پنج شنبه ۲۶ آگوست حدود ۱۶۰٫۲۸ دلار در هر تن cfr چینگدائو بود . این در حالی است که قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد حدود 52.13 دلار در هر تن (۲۴٫۵ درصد) از متوسط ​​ماه جولای کاهش یافته است.

با توجه به میانگین ماهانه ارزیابی شده توسط Fastmarkets شاخص سنگ آهن فاین ۵۸ درصد در روز پنجشنبه ۲۶ آگوست ۱۱۱٫۴۵ دلار در هر تن cfr چینگدائو بود . در حالی که به گفته منابع خبری شاخص سنگ آهن فاین ۵۸ درصد نسبت به متوسط ​​آن در ماه جولای حدود ۴۰٫۴۶ دلار در هر تن (۲۶٫۷ درصد) کاهش یافته است.

یک منبع تجاری مستقر در شمال چین نقل کرد که برخی از فولادسازان در روز پنجشنبه ۲۶ آگوست احتمالاً اقداماتی را برای بهبود کارایی هزینه ها اتخاذ خواهند کرد. مصرف بیشتر سنگ آهن فاین با درجه پایین بخشی از این استراتژی است.

وی افزود: “کارخانه های تولید فولاد در دو هفته گذشته بیشتر سنگ آهن فاین درجه پایین و متوسط را در بنادر چین خریداری می کردند.”

یک منبع کارخانه دیگر مستقر در شمال چین در روز پنجشنبه ۲۶ آگوست تخمین می زند که فولادسازان برای دستیابی به بیشترین صرفه جویی در هزینه ، باید خود را با شرایط سازگار کرده و نسبت به استفاده از سنگ آهن فاین درجه پایین ​​و متوسط ​​تغییراتی در برنامه های خود ایجاد کنند.

یکی دیگر از کارخانه های مستقر در شمال چین نقل کرد: “نسبت کلی سنگ آهن فاین در برابر لامپ/گندله هنوز باید حدود ۷۰ درصد باشد. اما کارخانه ها آزمایش های داخلی را انجام خواهند داد تا ببینند چگونه به جای خالی کردن و راه اندازی مجدد کوره های بلند به بهترین نحو مصرف مواد شیمیایی در کوره های بلند خود را مدیریت خواهند کرد. زیرا خالی کردن و راه اندازی مجدد کوره های بلند در نهایت هزینه بیشتری خواهد داشت “.

زغال کک گران قیمت

قیمت بالای زغال کک یکی دیگر از عوامل مورد توجه کارخانه ها است. منابع خبری اعلام کردند قیمت های بالای زغال کک احتمالاً باعث می شود کارخانه ها بیشتر از سنگ آهن با درجه پایین و متوسط ​​استفاده کنند.

فعالان بازار اعلام کردند که برخی از فولادسازان محموله های بلندمدت خود که شامل سنگ آهن فاین نوع کاراجاس (IOCJ) است به بازار ثانویه عرضه می کنند. یک معامله گر مستقر در سنگاپور در روز پنجشنبه ۲۶ آگوست نقل کرد که فولادسازان احتمالاً الگوی مصرف خود را به منظور استفاده بیشتر از سنگ آهن فاین درجه پایین و متوسط ​​برای کاهش هزینه ها تغییر می دهند.

یک منبع کارخانه مستقر در شمال چین در روز پنجشنبه ۲۶ آگوست گزارش داد که این فولادساز دیگر از محموله های IOCJ موجود در در بازار اسپات خرید نمی کند . در عوض استفاده بیشتر از سنگ آهن فاین نوع SSF و Pilbara Blend بیشتر به دلیل قیمت بالای زغال کک جایگزین محموله های سنگ آهن فاین نوع کاراجاس (IOCJ) شده است.

تحلیل گران صنعت گزارش دادند محدودیت های عرضه باعث افزایش شدید قیمت زغال کک در هفته های اخیر شده است. این امر به ویژه در نتیجه اختلال در عرضه زغال کک از مغولستان به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید -۱۹ رخ داده است.

ارزیابی ماهانه Fastmarkets نشان داد شاخص پرمیوم ذغال کک سخت در روز پنجشنبه ۲۶ آگوست ۳۵۳٫۷۶ دلار در هر تن cfr جینگ تانگ بود . این در حالی است که شاخص پرمیوم ذغال کک سخت نسبت به ماه جولای حدود ۴۲٫۸۳ دلار در هر تن (۱۳٫۸%) و در مقایسه با ماه ژوئن حدود ۶۴٫۲۹ دلار در هر تن (۲۲٫۲%) افزایش داشته است.

طبق ارزیابی ماهانه انجام شده توسط Fastmarkets قیمت ذغال کک سخت در روز پنجشنبه ۲۶ آگوست ۳۱۲٫۴۲ دلار در هر تن cfr جینگ تانگ بود . این در حالی است که قیمت ذغال کک سخت نسبت به ماه جولای با افزایش حدود ۴۳٫۸۷ دلار در هر تن (۱۶٫۳ درصد) و نسبت به ماه ژوئن با افزایش حدود ۵۶٫۹۳ دلار در هر تن (۲۲٫۳ درصد) همراه بوده است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.