جستجو

به گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در ماه جولای برای ۶۴ کشور گزارش شده است. در این گزارش ذکر شده که در جولای ۲۰۲۱، ۱۶۱٫۷ میلیون تن فولاد خام در دنیا تولید شده است. این رقم نسبت به مشابه سال قبل ۳٫۳ درصد افزایش داشته است. در جولای سال گذشته دنیا به شدت […]


به گزارش معدن مدیا به نقل از انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در ماه جولای برای ۶۴ کشور گزارش شده است. در این گزارش ذکر شده که در جولای ۲۰۲۱، ۱۶۱٫۷ میلیون تن فولاد خام در دنیا تولید شده است. این رقم نسبت به مشابه سال قبل ۳٫۳ درصد افزایش داشته است. در جولای سال گذشته دنیا به شدت درگیر اثرات سوء همه گیری کرونا بود. لذا انتظار رشد تولید در آمارهای مشابه یکساله عملا منطقی و دور از انتظار نبود. در ادامه به بررسی آمار کشورهای تولد کننده فولاد خام خواهیم پرداخت.

تولید فولاد خام بر اساس منطقه

آفریقا در ژوئیه ۲۰۲۱ ۱٫۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد. این میزان ۳۶٫۹ درصد در جولای ۲۰۲۰ افزایش داشت. آسیا و اقیانوسیه با کاهش ۲٫۵ درصدی در تولید فولاد خام توانستند ۱۱۶٫۴ تن فولاد تولید کردند. کشورهای مستقل مشترک المنافع سی آی اس ۹٫۲ میلیون تن تولید کردند که ۱۱٫۲ درصد افزایش داشت. اتحادیه اروپا ۱۳٫۰ تن تولید کرد که ۳۰٫۳ درصد افزایش داشت. سایر کشورهای اروپائی تولیدات ۴٫۱ میلیون تنی فولاد خام را ثبت کردند که ۴٫۶ درصد بیشتر خاورمیانه از خاورمیانه بود. این منطقه توانست رشد ۹٫۲ درصدی را در تولید فولاد خام به ثبت برساند. آمریکای شمالی ۱۰٫۲ تن تولید فولاد خام را ثبت کرد که ۳۶ درصد افزایش داشت. آمریکای جنوبی ۳٫۸ میلیون تن تولید کرد که ۱۹٫۶ درصد افزایش داشت.

ارزیابی تولید فولاد خام جهانی در ماه جولای

به گزارش انجمن جهانی فولاد میزان تولید فولاد خام جهانی در ماه جولای ۳٫۳ درصد رشد سالانه داشته ۱۶۱٫۷ میلیون تن ثبت شد. روند بهبود بازار کشورها و خروج از بحران کرونا مشهود است. اغلب کشورهای اصلی تولید کننده فولاد از رشد تولید فولاد در ماه گذشته میلادی خبر داده اند. البته به جز چین که افت ۸٫۴ درصدی در تولید فولاد ماه قبل داشته به ۸۶٫۸ میلیون تن رسید و اولین رکورد افت تولید سال جاری را ثبت کرد. رکود کلی اقتصاد در چین و برنامه های کاهش تولید فولاد دولت این روند نزولی را در پی داشت.

جهش ۱۳ درصدی فولاد خام هند

هند تولید کننده بزرگ فولاد خام ۹٫۸ میلیون تن فولاد خام تولید کرد. این رقم ۱۳٫۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت. ژاپن هم با ۸ میلیون تن تولید رشد سالانه ۳۲٫۵ درصدی را ثبت نمود. همچنین کل تولید فولاد آسیا و آسه آن ۱۱۶٫۴ میلیون تن بود که ۲٫۵ درصد افت سالانه داشت که به دلیل کاهش تولید چین بود.

ارزیابی آمار فولاد خام آمریکا و اروپا

تولید فولاد امریکا ماه جولای رشد ۳۷٫۹ درصدی نسبت به سال قبل داشته ۷٫۵ میلیون تن ثبت شد. تولید روسیه با ۱۳٫۴ درصد رشد نسبت به جولای سال قبل ۶٫۷ میلیون تن ثبت شد. تولید کره جنوبی ۱۰٫۸ درصد رشد سالانه داشته ۶٫۱ میلیون تن شد. آلمان بزرگترین تولید کننده فولاد اروپا نیز ۳ میلیون تن تولید داشت که ۲۴٫۷ درصد نسبت به جولای ۲۰۲۰ رشد داشت. اروپا در مجموع ۱۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۳۰٫۳ درصد افزایش نشان می دهد. برزیل نیز در ماه جولای ۳ میلیون تن تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۱۴٫۵ درصد افزایش داشت. ترکیه در ماه جولای ۳٫۲ میلیون تن تولید کرد که ۲٫۵ درصد در سال افزایش داشت ، در حالی که تولید ایران نیز در این مدت ۹ درصد افزایش یافت و به ۲٫۶ میلیون تن رسید.

کشورهای بررسی شده در گزارش ورلد استیل

۶۴ کشور گنجانده شده در این جدول تقریباً ۹۸ درصد از کل تولید فولاد خام جهان را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده اند. مناطق و کشورهای تحت پوشش جدول:

آفریقا: مصر ، لیبی ، آفریقای جنوبی
آسیا و اقیانوسیه: استرالیا ، چین ، هند ، ژاپن ، نیوزلند ، پاکستان ، کره جنوبی ، تایوان (چین) ، ویتنام
کشورهای مستقل مشترک المنافع: بلاروس ، قزاقستان ، مولداوی ، روسیه ، اوکراین ، ازبکستان
اتحادیه اروپا
اروپا ، سایر: بوسنی و هرزگوین ، مقدونیه ، نروژ ، صربستان ، ترکیه ، انگلستان
خاورمیانه: ایران ، قطر ، عربستان سعودی ، امارات متحده عربی
آمریکای شمالی: کانادا ، کوبا ، السالوادور ، گواتمالا ، مکزیک ، ایالات متحده
آمریکای جنوبی: آرژانتین ، برزیل ، شیلی ، کلمبیا ، اکوادور ، پاراگوئه ، پرو ، اروگوئه ، ونزوئلا

ارزیابی آمار تولید فولاد در هفت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱

در هفت ماه اول سال ۲۰۲۱ نیز تولید جهانی فولاد خام در مجموع به ۱٫۱۶۵ میلیارد تن رسید که ۱۲٫۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. انجمن جهانی فولاد از رشد ۱۲.۴ درصدی تولید فولاد جهان در هفت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی خبر داد، همچنین تولید این محصول در ایران ۹.۹ درصد افزایش یافت.

میزان تولید جهانی فولاد در هفت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ثبت رسید که حاکی از رشد۱۲.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در این مدت تولید فولاد خام ایران نیز با رشد ۹.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید. از ابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید ۶۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام (هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی) همچنان در صدر تولید این محصول در جهان قرار دارد.

ایران همچنان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان

نام ایران همچنان به عنوان دهمین فولادساز برترجهان در فهرست ۱۰ کشور فولادساز برتر جهان به چشم می‌خورد. هند با تولید ۶۸ میلیون تن (۲۸.۷ افزایش)، ژاپن با تولید ۵۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (۱۶.۲ افزایش)، ایالات متحده آمریکا با ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (۱۸.۵ درصد افزایش) و روسیه با تولید ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزارتن (۹.۵ درصد افزایش) به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم تولید فولاد جهان جای گرفتند.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.