جستجو

در پی موج جدید ابتلا به کرونا و افزایش شمار رانندگان مبتلا به کوید-۱۹، محدودیت­هایی در برخی بنادر اعمال شد. به دنبال اعمال محدودیت­ های تردد در این بنادر و عدم ترخیص محموله ­های وارداتی زغال سنگ، عرضه این محصول در بازارهای بین ­المللی با قیمت بیشتری صورت خواهد گرفت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، در پی موج جدید ابتلا به کرونا و افزایش شمار رانندگان مبتلا به کوید-۱۹، محدودیت­هایی در برخی بنادر اعمال شد. به دنبال اعمال محدودیت­ های تردد در این بنادر و عدم ترخیص محموله ­های وارداتی زغال سنگ کک ، عرضه این محصول در بازارهای بین ­المللی با قیمت بیشتری صورت خواهد گرفت.

به گفته متال بولتن، به علت عرضه ناچیز در بازار، قیمت زغال سنگ کک دریایی در روز دوشنبه ۳۰ آگوست افزایش یافت.

ذغال سنگ کک سخت ممتاز: ۵۵/۴۱۴(cfr Jingtang) دلار در هر تن ، ۰۴/۶ دلار در هر تن افزایش

زغال سنگ کک سخت:۲۱/۳۹۰ (cfr Jingtang) دلار در هر تن، ۵۴/۴ دلار در هر تن افزایش

ذغال سنگ کک سخت ممتاز:۲۵/۲۵۱ (fob DBCT) دلار در هر تن، ۳۵/۲ دلار در هر تن افزایش

ذغال سنگ کک سخت:۷۳/۲۱۰ (fob DBCT) دلار در هر تن، ۶۷/۱ دلار در هر تن کاهش

به نقل از متال بولتن، زغال سنگ کک سخت ممتاز Blue Creek No7 با قیمت ۴۲۵ دلار(cfr) به ازای هر تن cfr چین روز دوشنبه به فروش رسید، این درحالی است که که زغال سنگ کک سخت درجه دوم بوکانان با قیمت ۴۰۰ دلار(cfr) به ازای هر تن عرضه شد.

محدودیت­ها در عرضه زغال سنگ کک سخت در چین و آمریکای شمالی باعث افزایش قیمت cfr دریایی شد.

همان زمان با شناسایی موارد جدید ابتلا به کووید -۱۹ در مغولستان، بنادر اصلی زغال سنگ کک مغولستان و چین به نام Ganqimaodu و Ceke بسته شد.

بندر Ganqimaodu از ۲۳ آگوست بسته شدو گفته می­شود که محدودیت تردد در آن دو هفته به طول می­انجامد. به نقل از یک منبع محلی، بندر کیکه شنبه گذشته به دلیل موارد مثبت ابتلا به کرونا رانندگان بسته شد. در نتیجه، قیمت زغال سنگ مغولستان نیز افزایش یافت.

علاوه بر این ، هفتمین دور افزایش قیمت کک داخلی چین به میزان ۱۲۰ یوان (۱۹ دلار) در هر تن از روز دوشنبه شروع شد.

به گفته یک منبع سنگاپوری، محموله ذغال سنگ کک سخت از برند HCCA با قیمت ۲۵۵ دلار به ازای هر تن (FOB) در پلت فرم Globalcoal پیشنهاد شد.

وی افزود: فشردگی عرضه همچنان عامل اصلی افزایش قیمت است.

به گفته یک منبع تولید کننده کک در هند، معدنچیان استرالیایی به طور فعال در بازار فعالیت نمی ­کنند.

بالاترین قیمت معاملاتی ذغال سنگ کک ژانویه، در روز دوشنبه و به میزان ۲۴۹۵ یوان (۴۶/۳۸۵ دلار) به ازای هر تن بود که ۲۸ یوان به ازای هر تن کاهش داشته ­است.

قرارداد فعال­ترین معاملات کک ژانویه در قیمت ۳۱۸۷ یوان در هر تن بسته شد که ۵۰/۲۲ یوان در هر تن کاهش یافت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.