جستجو

در آخرین اقدام مقامات چینی برای تنوع بخشیدن به منابع تأمین سنگ آهن این کشور ، در روز دوشنبه ۳۰ آگوست وزارت منابع طبیعی حمایت خود را از توسعه ذخایر داخلی سنگ آهن اعلام کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن در آخرین اقدام مقامات چینی برای تنوع بخشیدن به منابع تأمین سنگ آهن این کشور ، در روز دوشنبه ۳۰ آگوست وزارت منابع طبیعی حمایت خود را از توسعه ذخایر داخلی سنگ آهن اعلام کرد.

فعالان بازار گزارش دادند وزارت منابع طبیعی در ۲۳ آگوست اعلام کرد که برای طبقه بندی سنگ آهن به عنوان یک منبع معدنی استراتژیک تلاش می کند. وزارت منابع طبیعی این نتیجه گیری را در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضای کنفرانس مشورتی سیاسی مردم در نشست “جلسات دوقلو” در ماه مارس در پکن اعلام کرد.

این وزارتخانه همچنین افزود که می خواهد سنگ آهن را به عنوان یکی از منابع اصلی مورد هدف در عملیات اکتشافات آینده معرفی کند. همچنین وزارت منابع طبیعی شناسایی سنگ آهن دگرگونی رسوبی از نوع Anshan در مقیاس بزرگ و آسان برای استخراج ، مگنتیت وانادیوم-تیتانیوم از نوع Panzhihua و سنگ آهن اسکارن درجه بالا را در دستور کار خود قرار داده است.

وزارت منابع طبیعی گزارش داد: از زمان آغاز فعالیت های اکتشاف منابع داخلی در سال ۲۰۱۱ تحت هدایت نهادهای مختلف دولتی، چین ۱۸٫۸ میلیارد یوان (۲٫۹ میلیارد دلار) در اکتشاف سنگ آهن سرمایه گذاری کرده است. همچنین به گفته منابع خبری مقدار مناطق حفاری شده به ۱۳٫۰۱ میلیون متر رسیده است.

این وزارتخانه افزود: “با ارتقاء فن آوری ها ، تکنیک ها و تجهیزات پیشرفته مربوط به معدن سنگ آهن قابل استفاده ، حدود ۴٫۰۷ میلیارد تن از منابع سنگ آهن غیر قابل دسترس احیا شده است.”

در این میان متال بولتن در روز دوشنبه ۳۰ آگوست گزارش داد در پایان سال گذشته ، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که این کشور منابع سنگ آهن را برای صنعت فولادسازی اصلی خود تقویت می کند. از جمله اقدامات کشور چین برای تقویت منابع سنگ آهن می توان به افزایش سنگ آهن داخلی و قراضه آهن همراه با ایجاد شبکه معادن خارج از کشور اشاره کرد.

یک منبع تجاری مستقر در شانگهای به Fastmarkets در روز دوشنبه ۳۰ آگوست گزارش داد که طبقه بندی سنگ آهن به عنوان منبع استراتژیک و گسترش اکتشافات داخلی سنگ آهن ، عرضه سنگ آهن داخلی درجه بالا را بهبود می بخشد. همچنین به نقل از منابع خبری این طبقه بندی می تواند وابستگی چین به واردات ، به ویژه از استرالیا و برزیل را کاهش دهد.

این معامله گر افزود که این طبقه بندی همچنین انگیزه چین را در قیمت گذاری سنگ آهن تقویت می کند ، اما انتظار می رود این تاثیر کوتاه مدت و محدود باشد.

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد شاخص سنگ آهن فاین ۶۲٪ با مبدا برزیل در روز جمعه ۲۷ آگوست ۱۵۷٫۵۵ دلار در هر تن cfr چینگدائو بود.

همچنین با توجه به ارزیابی روزانه Fastmarkets در روز جمعه ۲۷ آگوست سنگ آهن فاین ۶۵٪ دارای مبدا برزیل ، حدود ۱۷۶٫۱۰ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.