جستجو

رئیس صنعت معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تاکنون عملیات اکتشاف مقدماتی در هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از پهنه‌های معدنی این استان به اتمام رسیده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا ، رامین صادقی افزود: امسال همچنین برای ۱۲ محدوده معدنی پروانه اکتشاف صادر و برای چهار محدوده نیز صدور پروانه اکتشاف در دست اقدام است.

وی بیان کرد: استان اردبیل در نتیجه رساندن مطالعات اکتشافی در پهنه‌های اکتشافی رتبه اول را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

صادقی مواد معدنی کشف شده را بیش از ۱۵۳ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این مواد شامل کانی سنگ مس، مولیبدن و طلاست.

او تعداد پروانه‌های اکتشافی صادر شده در یک سال گذشته در استان را بیش از ۱۷ فقره اعلام کرد و افزود: در این زمینه رشد هفت درصدی وجود داشته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در استان اردبیل ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن شامل انواع مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

رِیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: میزان استخراج معادن نیز نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گفته وی ، همچنین ۲۰ معدن راکد با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در استان دوباره فعال شده و در یک سال اخیر نیز تعداد ۱۷ فقره پروانه بهره‌برداری معادن در استان اردبیل صادر شده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.