جستجو

به دنبال مساعد شدن آب و هوا در چین و افزایش تقاضا برای میلگرد ، بازار قراضه داغ شد. اما احتیاط فعالان بازار در ژاپن به دلیل نبود چشم انداز واضح و روشن از قیمت قراضه ، عقب نشینی آن ها را در پی داشت. تایوان هم در این میان به دلیل هزینه های حمل و نقل قراضه از آمریکا ، قیمت های بالایی برای قراضه پرداخت.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، به دنبال مساعد شدن آب و هوا در چین و افزایش تقاضا برای میلگرد ، بازار قراضه فولادی آسیا داغ شد. اما احتیاط فعالان بازار در ژاپن به دلیل نبود چشم انداز واضح و روشن از قیمت قراضه ، عقب نشینی آن ها را در پی داشت. تایوان هم در این میان به دلیل هزینه های حمل و نقل قراضه از آمریکا ، قیمت های بالایی برای قراضه پرداخت.

بازارهای فولاد چین از بازار قراضه فولادی آسیا در چین حمایت کرده و خریداران را نسبت به سپتامبر و اکتبر خوشبین کرده است.

 قراضه فولادی چین

به گفته منابع ، قیمت قراضه فولادی وارد شده به چین در روز سه شنبه ۳۱ آگوست افزایش یافت. ارزیابی Fastmarkets برای قراضه فولادی سنگین شمال چین ، در ۳۱ آگوست ۵۳۴٫۶۴ دلار در هر تن بود که ۰٫۴۷ دلار در هر تن نسبت به روز دوشنبه و ۴٫۲۲ دلار در هر تن نسبت به روز جمعه ۲۷ آگوست افزایش یافته است. اخیرا افزایش تقاضا برای میلگرد ، به افزایش تقاضا برای قراضه فولادی آسیا منجر شده است.

یک منبع تجاری بیان کرد: “ما در حال حاضر پیشنهادات خود را برای قراضه ثابت نگه می داریم ، اما نسبت به تقاضای پایین دست در سپتامبر و اکتبر خوشبین هستیم. به احتمال زیاد پیشنهادات ما در کوتاه مدت افزایش می یابد.”

پیشنهادات قراضه وارداتی در روز سه شنبه با قیمت ۵۱۵-۵۳۵ دلار به ازای هر تن cfr در شمال چین اعلام شد. به گفته منابع ، خریدارانی که قصد رزرو نداشتند ، قیمت پیشنهادی ۵۰۰ دلار به ازای هر تن را پیشنهاد کردند. پیشنهادات از ژاپن با قیمت ۵۸۵-۶۰۰ دلار به ازای هر تن cfr در ۳۱ آگوست شنیده شد.

قراضه ژاپن و تایوان

یک بازرگانی در ژاپن اظهار کرد: “سطح بازار صادراتی قراضه فولادی آسیا در ژاپن کمی پایین آمده است ، اما فروشندگان هنوز در مورد صادرات محتاط هستند. آن ها منتظر پیشنهادات بیشتری هستند تا تصویر واضح تری از بازار صادراتی فعلی در اختیارشان قرار بگیرد.”

یک معامله گر تایوانی به Fastmarkets گفت: “خریداران تایوانی ممکن است این هفته شروع به خرید با قیمت های بالاتر کنند. این به دلیل نرخ بالای حمل و نقل از سواحل غربی ایالات متحده به تایوان است که در حال حاضر حدود ۵۰ دلار در هر تن است.”

به گفته فعالان بازار ، خریداران در روز دوشنبه ۳۰ آگوست ۴۴۰ دلار برای هر تن cfr تایوان پیشنهاد می دادند. اما به آرامی پیشنهادات خود را به ۴۴۰-۴۴۲ دلار در هر تن cfr تایوان افزایش دادند. محموله های قراضه ژاپنی H1 & H2 به ازای هر تن cfr تایوان ۴۷۵ دلار ارائه شد ، اما پیشنهادات ۴۶۰-۴۶۵ دلار برای هر تن cfr تایوان بود.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای واردات قراضه فولادی ذوب سنگین (HMS) 1 و ۲ (۸۰:۲۰) از ایالات متحده به تایوان روز سه شنبه ۴۴۲-۴۴۵ دلار به ازای هر تن بود که ۲ دلار به ازای هر تن از ۴۴۰-۴۴۵ دلار به ازای هر تن روز قبل کاهش یافت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.