جستجو

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بیش از ۳۰ درصد فعالیت های فولادی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۴ در استان کرمان خواهد بود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایسنا ، “مهدی حسینی نژاد” شامگاه ۱۳ شهریورماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به برنامه ریزی استان برای رسیدن به شاخص های اقتصادی در سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر سهم بخش های کشاورزی ۱۶ درصد، معدن ۱۹ و صنعت ۲۱ درصد در جی دی پی استان است که با برنامه ریزی تطابق دارد.

وی با اشاره به رشد ۱۵۹ درصدی در سرمایه گذاری حوزه صنعت در شمال استان کرمان افزود: ۱۲.۷ درصد رشد در صدور پروانه بهره برداری معادن شمال و ۳۳ درصد در جنوب استان را شاهد هستیم.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان کرمان از سال ۹۷ میزان ۱۳ درصد رشد داشته، تصریح کرد: مجموع ذخایر قطعی مواد معدنی استان کرمان ۵.۸ میلیارد تن تعیین شده که ۸۳.۵ درصد این ذخایر مروبوط به مس، آهن، زغالسنگ و کرومیت است.

رییس سازمان صمت استان کرمان بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد فعالیت های فولادی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۴ در استان کرمان خواهد بود و پروژه های بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه در استان بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه اول تولید مس کاتد در کشور را دارد، بیان کرد: برق مصرفی صنایع بزرگ استان در سال گذشته ۲۸ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است.

به گفته حسینی نژاد، نبود زیرساخت متناسب با توسعه صنعتی، معدنی و کشاورزی در افق های پیش رو، نبود منابع مالی در دسترس و کافی، مشکلات فضای کسب و کار از جمله قوانین مزاحم و مشکلات مربوط به صدور مجوزها از جمله چالش های حوزه صعت، معدن و تجارت در استان کرمان است.

“جعفر رودری” رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در سرفصل پروژه های اقتصاد مقاومتی از جمله جهش تولید، نیپا و پیشنهادی دستگاه ها ۲۲۴ پروژه داریم که با احتساب پروژه های ۲۲ شهرستان به جز جیرفت) و معین های توسعه ۶۴۳ پروژه به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسیده است.

وی تاکید مجدد بر لزوم پیگیری برش استانی پروژه های ملی توسط دستگاه های اجرایی افزود: درخواست داریم پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

رودری تصریح کرد: پروژه های جهش تولید ماهیانه از تهران رصد می شود و مورد تاکید ستاد است و در جلسه قبل ۱۴ پروژه تسهیلاتی داشتیم که قرارداد چند مورد از جمله کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر منعقد شده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.