جستجو

شیلی طی ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۰۱ میلادی ۳ میلیون و ۲۶۰هزار تن مس تولید کرد این رقم اندکی کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده که ناشی از افت و خیز تولید در معادن بزرگ این کشور است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایمیدرو ،در گزارشی از مجله متال بولتن آمده است: شیلی از ابتدای ژانویه تا پایان جولای سال جاری میلادی ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تن مس تولید کرد که حاکی از کاهش ۱.۰۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی(۳ میلیون و ۳۰۰هزار تن) است.

همچنین تولید فلز سرخ در شیلی طی جولای ۲۰۲۱ میلادی به ۴۶۵هزار تن رسید که حاکی از کاهش جزئی ۰.۰۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این در حالی است که میزان تولید مس کشور نسبت به ژوئن ۲۰۲۱ میلادی(تولید ۴۷۷هزار و ۳۰۰ تن) افت ۲.۵۸ درصدی را نشان می دهد.

تولید فلزسرخ کودلکو Codelco نیز طی جولای ۲۰۲۱ میلادی ۱۳۶هزار و ۹۰۰ تن به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۷ درصد افزایش یافت. همچنین طی این مدت، تولید مس آنتوفاگاستا Antofagasta با رشد ۲.۹۵ درصدی به ۲۷هزار و ۹۰۰ تن افزایش یافت.

این در حالی است که تولید مس در معدن اسکوندیدا Scondida، بزرگترین معدن مس جهان، طی جولای ۲۰۲۱ میلادی با افت ۱۶.۸۶ درصدی به ۸۶ هزار و ۳۰۰ تن رسید.

طی این مدت، تولید فلزسرخ معدن کولاهواسی Collahuasi نیز به ۵۴ هزار تن رسید که حاکی از افت ۷.۰۶ درصدی نسبت به جولای ۲۰۲۰ میلادی است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.