جستجو

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: بیش از ۳۰ درصد فعالیت‌های فولادی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۴ در استان کرمان انجام خواهد شد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از اخبارفلزات، مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به برنامه‌ریزی برای رسیدن به شاخص‌های اقتصادی در سال جاری، اظهار داشت: در حال حاضر سهم بخش‌های کشاورزی ۱۶ درصد، معدن ۱۹ و صنعت ۲۱ درصد در جی دی پی استان است که خوشبختانه با برنامه‌ریزی تطابق دارد. علاوه بر این با رشد ۱۵۹ درصدی سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت شمال کرمان شاهد ۱۲.۷ درصد رشد در صدور پروانه بهره‌برداری معادن شمال و ۳۳ درصد در جنوب استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از سال ۱۳۹۷ به میزان ۱۳ درصد رشد داشته است، افزود: مجموع ذخایر قطعی مواد معدنی استان کرمان ۵.۸ میلیارد تن تعیین شده که ۸۳.۵ درصد این ذخایر مروبوط به مس، آهن، زغال‌سنگ و کرومیت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، گفت: بیش از ۳۰ درصد فعالیت‌های فولادی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۴ در استان کرمان خواهد بود و پروژه‌های بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صنعت فولاد در استان بهره‌برداری شده است. همچنین این استان توانست رتبه یک در تولید کاتد مس را به خود اختصاص دهد. البته در حوزه برق نیز در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، رشد داشته است.

حسینی نژاد بیان کرد: نبود زیرساخت متناسب با توسعه صنعتی، معدنی و کشاورزی در افق‌های پیش رو، عدم وجود منابع مالی در دسترس و کافی، مشکلات فضای کسب و کار از جمله قوانین مزاحم و مشکلات مربوط به صدور مجوزها و چالش‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان کرمان به شمار می‌آید.

توسعه ۶۴۳ پروژه در کرمان

جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، اذعان داشت: در سرفصل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله جهش تولید، نیپا و پیشنهادی دستگاه‌ها ۲۲۴ پروژه داریم که با احتساب پروژه‌های ۲۲ شهرستان به جز جیرفت و معین‌های توسعه ۶۴۳ پروژه به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسیده است.

وی در پایان با تاکید مجدد بر لزوم پیگیری برش استانی پروژه‌های ملی توسط دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: خواستاریم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. علاوه بر این پروژه‌های جهش تولید ماهیانه از تهران رصد شده و مورد تاکید ستاد است. لذا در جلسه پیشین ۱۴ پروژه تسهیلاتی داشتیم که قرارداد چند مورد از جمله کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر منعقد شد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.