جستجو

مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با پذیرش، هدایت و راهبری ۱۱ استارتاپ برگزیده از میان ارزیابی و بررسی ۱۶۰ ایده ارسال شده توانست طی یک سال (۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰) نخستین گام برای پیوند نوآوری با بخش معدن کشور را بردارد و در این راستا نخستین سامانه الکترونیکی ثبت ایده از پذیرش تا داوری در اکوسیستم نوآوری را راه‌اندازی کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نیوز ، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) با پذیرش، هدایت و راهبری 11 استارتاپ برگزیده از میان ارزیابی و بررسی 160 ایده ارسال شده توانست طی یک سال (1399 تا 1400) نخستین گام برای پیوند نوآوری با بخش معدن کشور را بردارد و در این راستا نخستین سامانه الکترونیکی ثبت ایده از پذیرش تا داوری در اکوسیستم نوآوری را راه‌اندازی کند.

مرکز «ایمینو» با حضور مقامات ارشد وزارت صمت و فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری در 17 شهریور ماه 1399 گشایش یافت که در این گزارش مهمترین اقدامات این مرکز نوآوری طی یکسال گذشته منتشر شده است.

بررسی ها از عملکرد ایمینو نشان می دهد این مرکز با هدف تسهیل گری و شبکه سازی نخستین رویداد تخصصی در اکوسیستم نوآوری بخش معدن با هدف توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان با عنوان “دمومس” را برگزار کرده و درصدد است ارتباط با مدیران، سرمایه گذاران و تصمیم سازان بخش معدن و صنایع معدنی را در اکوسیستم نوآوری تقویت کند.

از سویی با برگزاری دوره های آموزشی حضوری و مجازی کوتاه مدت با رویکرد آموزش کارآفرینانه و مهارت‌های کسب‌و‌کار و تولید محتواهای آموزشی در زمینه کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری شامل دوره‌های کوتاه‌مدت 180 ثانیه‌ای و پادکست‌های رادیویی 20 دقیقه‌ای باعنوان «سی دید» به تعداد 16 شماره به سمت آگاهی بخشی، ترویج و تقویت دانش نوآوری حرکت کند.

در همین راستا تلاش شده با بازدید کارآفرینان، مدیران کارآفرین، استارتاپ‌های موفق، دانشگاهیان و با هدف اشتراک گذاری تجارب خود به استارتاپ ها و همکاری مشترک با جامعه زیست بوم کسب و کارهای نوآورانه از جمله شرکت ها، دانشگاه‌ها و نهادهای علمی، انجمن‌ها و تشکل های تخصصی بخش معدن و صنایع وابسته نگاه ها به استارتاپ های معدنی تغییر و هوشمندسازی معادن کشور حائز اهمیت قرار گیرد و به انعقاد ۶ تفاهم‌نامه منجر شود.

مهمترین برنامه های «ایمینو» تا پایان سال 1400

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران درصدد است تا پایان سال جاری سند و نقشه راهبردی زیست بوم نوآوری و فن‌آوری معدن و صنایع معدنی را تدوین و با حمایت، همکاری و استفاده از توان دانشگاه ها، مراکز علمی، تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان و استارتاپی و حمایت از ایده‌ها و دانش‌های تولید شده توسط آن‌ها در اکوسیستم نوآوری نقش آفرینی کند.

از سویی ایمینو قرار است با 5 بازیگر اصلی بخش سرمایه‌گذاری نظیر سرمایه‌گذاران خطر پذیر (VC) و فرشتگان کسب و کار (Angels) و عقد تفاهم‌نامه برای ترغیب به سرمایه گذاری در سطوح ابتدایی رشد کسب و کار تعامل سازنده داشته باشد و سنجش و ارزیابی ایده‌های ارزش‌آفرین بخش به تعداد 100 ایده را در دستور کار خود قرار داده و قصد دارد با جذب 10 استارتاپ، تیم‌های استارتاپی جدید را شناسایی، جذب و راهبری کند.

مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران نیز قصد دارد طی 6 ماهه دوم سال 1400 نخستین پلتفرم تخصصی اشتراک گذاری ویدئو در اکوسیستم نوآوری با عنوان اینو‌تی‌وی (Innotv) را راه اندازی کند و نخستین تور فناورانه ایده پردازان بین المللی و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ایران را برگزار کند.

از دیگر اقدامات مهم این مرکز پرورش کارآموزان نوآور، فناور و کارآفرین با حضور در تیم های استارتاپی ایمینو خواهد بود. همچنین بنا بر برنامه ریزی ها قرار است سلسله نشست هایی با کارآفرینان، مدیران کارآفرین، تصمیم گیران و تصمیم سازان و بازیگران موفق بخش معدن و صنایع معدنی با عنوان «دوشنبه های نوآورانه» با تیم های استارتاپی مستقر در ایمینو برگزار کند.

ایمینو، نخستین مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران قرار است به عنوان حلقه انتقال‌دهنده دانش و فناوری‌های نوین به چرخه معدن و صنایع معدنی کشور نقش آفرینی کند و با تمرکز بر نوآوری و انتقال تکنولوژی در کنار استارتاپ‌ها و نوآوران کشور باشد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.