جستجو

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان گفت: تلاش داریم تا سه سال آینده با راه‌اندازی بساپ، برداشت آب از زاینده رود را کاهش دهیم.


به گزارش معدن مدیا به نقل از صدا و سیما ، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به کاهش تولید چدن به دلیل کمبود آب در این واحد صنعتی، اظهار داشت: پیش‌بینی شرکت از تولید چدن به‌طور میانگین روزانه هشت هزار و ۵۰۰ تن است که به دلیل کمبود آب هنوز به این رقم نرسید‍‌ه‌ایم. لذا با اجرای طرح استفاده از پساب به‌جای آب زاینده رود که به روش bot عملیاتی خواهد شد تا سه سال آینده میزان برداشت آب از این رودخانه کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست امسال روند خوبی در تولید چدن داشتیم، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید در سال ۱۴۰۰, بیش از سه میلیون تن چدن تولید کنیم که اگر روند کمبود آب ادامه‌دار نشود به تولید دو میلیون و ۷۵۰ هزار تن خواهیم رسید، اما درصورت تامین نشدن آب مورد نیاز این رقم محقق نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گفت: ذوب‌آهن هم‌اکنون بخشی از آب مورد نیاز خود را توسط پساب تامین می‌کند و طبق قانون امکان برداشت یک مترمکعب در ثانیه از آب زاینده رود را دارد که البته در حال حاضر ۴۵ درصد دیماند تعیین شده، برداشت می‌کنیم، اما این رقم پاسخگوی تولید فعلی هست.

یزدی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه در تولید فولاد با مشکلی مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن برای حفظ درآمد به دنبال تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و همچنین بازار‌های صادراتی است که البته در سال ۱۳۹۸ صادرات روند مطلوبی داشت. لذا امیدواریم طی سال جاری نیز این روند ادامه داشته باشد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.