جستجو

آمارهای گمرک روسیه نشان می‌دهد که صادرات آلومینیوم این کشور در ماه جولای ۱۰ برابر شده و به ۷.۴ میلیارد دلار رسیده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از فارس، آمارهای گویای آن است که از نظر حجم صادرات هم وزن صادرات آلومینیوم روس‌ها بالای ۳ میلیون تن بوده است.

اوایل سال جاری بود که دولت روسیه برای صادرات آلومینیوم کف قیمتی ۲۵۴ دلار به ازای هر تن را اعمال و برای کمتر از این قیمت ۱۵ درصد مالیات بر صادرات اعمال کرده بود. این تعرفه البته شامل دیگر فلزات نظیر مس و نیکل نیز می‌شد.

به طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت آلومینیوم در بازار جهانی ۴۰ درصد رشد کرده که رشد بیشتری را نسبت به دیگر فلزات اساسی و تولیدات معدنی داشته است.

تغییرات ساختاری در بازار آلومینیوم چین یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمت آلومینیوم در بازار جهانی بوده است؛ چراکه پکن طرح‌هایی را با هدف کاهش آلودگی در این کشور در دستورکار قرار داده است. از آنجا که هم‌اکنون چین به یکی از واردکننده محض آلومینیوم در بازار جهانی تبدیل شده، بازار با کمبود عرضه و قیمت بالا روبرو شده است.

از سوی دیگر در این هفته هم به خاطر کودتا در گینه و نگرانی بازار نسبت به عرضه کافی بوکسیت یا سنگ آلومینیوم قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسیده است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.