جستجو

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق برای معادن و صنایع معدنی کشور اختصاص یافته است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایرنا، اسدالله کشاورز روز دوشنبه در سفر به بروجرد و بازدید از پروژه سیلیکون متال این شهرستان افزود: برای ایجاد هر فرصت شغلی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که با افزایش قیمت ها، این هزینه‌ها بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فعالیت اقتصادی برای اولین بار ریسک پذیر است، اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی در چند دهه آینده مشکل تامین انرژی داریم که تاسیس شهرک سیلیکون متال و تولید سلول های خورشیدی پسندیده است و می توان در این راستا موثر باشد.

معاون وزیر صمت بیان کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق برای صنایع معدنی در نظر گرفته شده که با احداث نیروگاه، برق مصرفی را تامین کنند.

کشاورز افزود: در کنار احداث نیروگاه، مصرف گاز بالا می رود که برنامه هایی برای این موضوع نیز اندیشیده شده است.

پروژه سیلیکون متال بروجرد با ظرفیت ۳۴ هزار تن در سال و با پیش بینی اشتغال بیش از هزار نفر در صورت تامین اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

در حال حاضر فاز اول این پروژه در دستور کار است و این پروژه در پنج فاز تعریف شده که فاز اول آن ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می رسد.

هم اکنون نیاز کشور به سیلیکون متال ۱۶ هزار تن است که از خارج کشور وارد می‌شود و با بهره برداری از این پروژه می توان نیاز کشور را تامین کرد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، مدیرکل سازمان صمت لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان اسدالله کشاورز را همراهی می کنند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.