جستجو

لیبریا برای جلب توجه سرمایه گذارها قدم اول را برداشت و با ArcelorMittal توافق کرد تا میزان تولید کنسانتره سنگ آهن خود را افزایش دهد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، شرکت ArcelorMittal طی توافقی با دولت لیبریا ، بیش از سه برابر تولید کنسانتره سنگ آهن درجه یک کشور آفریقای غربی را تولید می کنند.

ArcelorMittal در بیانیه خبری روز جمعه ۱۰ سپتامبر بیان کرد: “پروژه ۸۰۰ میلیون دلاری براونفیلد ، امکانات پردازشی ، ریلی و بندری را شامل می شود ، از جمله ساخت یک کارخانه جدید و توسعه عملیات معدنی.”

اولین کنسانتره سنگ آهن برای اواخر ۲۰۲۳ با افزایش سالانه ۱۵ میلیون تن پیش بینی می شود. بر اساس این توافق نامه ، فولادساز مستقر در لوکزامبورگ این امکان را دارد که به تولید حداقل ۳۰ میلیون تن برسد.

لاکشمی میتال ، رئیس اجرایی شرکت ArcelorMittal ، در بیانیه ای گفت: “توسعه تاسیسات معدن ، فرآوری ، راه آهن و بندر بزرگ ترین پروژه کنسانتره سنگ آهن در غرب آفریقا است و توجه مقامات بین المللی را به لیبریا به عنوان کشوری جذاب برای سرمایه گذاری جلب می کند. توسعه فعلی برنامه ریزی شده بخشی از تعهد بلند مدت ArcelorMittal به لیبریا است که شامل برنامه ریزی برای توسعه بیشتر سنگ آهن به حداقل ۳۰ میلیون تن در سال است.”

در حال حاضر ArcelorMittal حدود ۴٫۵ میلیون تن سنگ آهن در لیبریا تولید می کند. بر اساس اطلاعات وب سایت این شرکت ، سنگ آهن ArcelorMittal به مشتریان اروپا و آسیا فروخته می شود. ArcelorMittal انتظار دارد که ابتکارات فعلی در کشور باعث بهبود کیفیت سنگ آهن با افزایش آهن و کاهش سیلیس شود. شاخص فست مارکتز برای سنگ آهن ۶۲ درصد آهن در روز جمعه به ۱۲۹٫۷۱ دلار در هر تن رسید که ۵۴٫۷۱ دلار در هر تن از ۱۸۴٫۴۲ دلار در هر تن ۲ آگوست کاهش یافته است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.