جستجو

با وجود سیر نزولی قیمت­ فولاد تخت در بازارهای بین المللی، معامله­ گران هم چنان علاقه ای برای خرید نشان نمی دهند. پیش ­بینی ها حاکی از آن است که قیمت اسلب فولادی و محصولات تخت هم چنان در هفته های آتی کاهش خواهند داشت. خریداران این محصول منتظر کاهش احتمالی بیشتر در قیمت ها باشند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، قیمت­ ها در بازار اسلب صادراتی کشورهای مستقل مشترک المنافع طی هفته منتهی به دوشنبه ۱۳ سپتامبر به دلیل رزروهای صورت گرفته، کاهش یافت.

به دنبال جذب مشتری بیشتر، کارخانه­ ها قیمت ­های خود را کاهش می ­دهند. این در حالی است که خریداران نسبت به ثبت سفارش جدید برای خرید محصولات وارداتی علاقه کمتری نشان می ­دهند که این عدم تمایل ناشی از انتظار کاهش بیشتر قیمت­ ها در هفته­ های آتی است.

ضعیف­ تر شدن قیمت فولاد تخت، هم در منطقه CIS و هم در بازارهای اصلی وارد کننده، محرک اصلی تعداد پایین­تر معاملات بوده ­است.

به دلیل سیر نزولی قیمت­ ها معامله­ گران بازار ترکیه در انتظار ثبت سفارش ­هایی با قیمت کمتر در طی هفته ­های آینده به سر می برند.

قیمت معاملاتی کویل نورد گرم صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه در روز جمعه ۱۰ سپتامبر ۹۲۰-۹۷۰ دلار در هر تن برآورد شده که در مقایسه با هفته گذشته در حدود ۴۰-۲۰ دلار در هر تن کاهش داشته است. در همین حال، قیمت ورق سنگین داخلی اروپای جنوبی در طول هفته تا ۸ سپتامبر به علت تقاضای کمتر، کاهش یافت.

براساس ارزیابی ­های صورت گرفته، قیمت صفحه فولادی ۴۰-۸ میلی متر exw اروپای جنوبی در روز ۸ سپتامبر، ۹۰۰-۹۳۰ یورو در هر تن بوده که در مقایسه با هفته گذشته ۲۰-۱۰ یورو در هر تن کاهش داشته ­است.

کاهش قیمت فولاد تخت در بازار مصرفی، تامین کنندگان اسلب کشورهای مستقل مشترک المنافع را مجبور به کاهش قیمت های صادراتی خود کرد.

هفته گذشته اوکراین محموله ای از اسلب به ارزش ۷۸۰ سی اف آر را به ایتالیا فروخته است. با احتساب ۴۵-۳۵ دلار هزینه حمل و نقل در هر تن، قیمت معاملاتی محموله فوق در حدود ۷۴۵-۷۳۵ دلار به ازای هر تن بوده است.

علی­رغم اخبار ضد و نقیض بدست آمده، اما اخبار حاکی از آن است که محموله ای از اسلب فولادی به اندازه ۱۰۰۰۰ تن به ارزش ۷۶۵-۷۶۰ دلار در هر تن cfr به ایتالیا فروخته شده که با احتساب ۳۵ دلار هزینه حمل و نقل در هر تن، این مبلغ در حدود ۷۳۰-۷۲۵ دلار در هر تن بوده است.

بر اساس ارزیابی­های هفتگی صورت گرفته، اسلب فولادی صادراتی ، فوب دریای سیاه و کشورهای مستقل مشترک المنافع در هفته منتهی به دوشنبه با ۱۵-۱۰ دلار کاهش در هر تن، به ۷۴۵-۷۳۵ دلار در هر تن رسید.

به گفته یک منبع تجاری، علی رغم قیمت پیشنهادی ۷۷۰ دلار در هرتن cfr توسط آمریکای لاتین، اما قیمت پایه فوب ۷۰۰ دلار در هر تن، توجه زیادی را از طرف فروشندگان برانگیخت.

در منطقه آسیا نیز، محموله ای از اسلب به قیمت ۷۶۰ دلار در هر تن اس پی اف از روسیه به مالزی فروخته شد.

در سایر مناطق نیز، علی رغم پیشنهاداتی در محدوده ۷۸۰-۷۷۰ دلار برای هر تن cfr تمایلی برای خرید و رزرو گزارش نشده است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.