جستجو

روسیه و اوکراین به دنبال کاهش تقاضا در بازارهایی که فولاد تخت CIS معمولا به آن ها صادر می شد ، در جستجوی بازارهای جایگزین بودند. آن ها حتی قیمت های صادراتی خود را کاهش دادند تا بلکه نظر مشتریان همیشگی جلب شود. اما فایده چندانی نداشت و آن ها به هر حال مجبور به پیدا کردن مقاصد دیگری شدند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، قیمت های صادراتی فولاد تخت CIS در هفته منتهی به دوشنبه ۱۳ سپتامبر مجددا کاهش یافت و کاهش تقاضا باعث شد تا تأمین کنندگان به دنبال بازارهای جدید باشند.

فولاد تخت نورد گرم

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای صادرات فولاد تخت نورد گرم CIS در روز دوشنبه ۸۵۰-۸۷۰ دلار در هر تن بود که ۱۵ دلار در هر تن از ۸۶۵-۸۸۵ دلار در هر تن ۶ سپتامبر کاهش یافته است. ۸۹۰-۸۹۵ دلار برای هر تن cfr ، تقریبا معادل ۸۶۵ دلار برای هر تن فوب است. در حالی که در اواخر ماه آگوست ، فولاد تخت سبک با این قیمت فروخته می شد ، این هفته فولاد تخت سنگین به فروش می رسید. پیشنهادات فولاد تخت سبک از اوکراین به ترکیه در هفته جاری با قیمت ۸۸۰-۸۹۰ دلار به ازای هر تن cfr ، که معادل حدود ۸۵۰-۸۶۵ دلار برای هر تن فوب است ، شنیده شد. بسته به عرضه کننده ، پیشنهادات مشابه از طرف تأمین کنندگان روسی با قیمت ۸۹۰-۹۰۰ دلار به ازای هر تن cfr شنیده می شود که معادل ۸۶۰-۸۷۰ دلار برای هر تن فوب است.

یک تاجر اظهار کرد: “Severstal روسیه فولاد تخت را با قیمت ۸۹۰ دلار در هر تن cfr ، حدود ۸۶۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه به ترکیه فروخت. این بدان معناست که بازار اروپا در حال حاضر چندان خوب نیست و این شرکت در حال جستجو برای خریداران دیگر است.”

Severstal معمولاً بر فروش فولاد تخت به اتحادیه اروپا متمرکز است. این شرکت به دلیل موقعیت جغرافیایی به طور معمول محصولات خود را از دریای بالتیک صادر می کند.

تاجر دیگری بیان کرد: “به نظر می رسد که متینوست اوکراین در حال بررسی امکان فروش فولاد تخت نورد گرم CIS خود به آسیا است ، به این معنی که تقاضا از بازارهای معمول آن یعنی ترکیه ، خاورمیانه ، شمال آفریقا و اتحادیه اروپا دیگر کافی نیست.”

کویل نورد سرد

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای صادرات فولاد تخت نورد سرد CIS ، در روز دوشنبه ، ۹۶۵-۹۷۰ دلار در هر تن بود که ۱۵ دلار در هر تن از ۹۸۰-۹۸۵ دلار در هر تن هفته قبل کاهش یافته است. ارزیابی قیمت Fastmarkets برای صادرات ورق های سنگین فولادی CIS در ۱۳ سپتامبر ۹۶۰-۹۹۵ دلار در هر تن بود که از ۹۸۵-۱۰۱۰ دلار در هر تن هفته قبل کاهش یافته است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.