جستجو

به دنبال اعمال دستورالعمل های کاهش مصرف انرژی، تولید فولاد در چین محدود می شود که این موضوع سبب کاهش فعالیت بازار معاملات سنگ آهن در چند روز اخیر شده است. نزولی شدن شاخص بورس سنگ آهن به افزایش نگرانی ها در بازار دامن زده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن، قیمت سنگ آهن در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر هم­چنان سیر نزولی داشت که این موضوع به افزایش نگرانی ها در خصوص محدودیت های بیشتر تولید فولاد و کاهش تقاضا برای خرید سنگ آهن دامن می زند.

بیشترین قیمت معامله سنگ آهن ماه ژانویه در بورس کالای دالیان (DCE) با وجود نوسان کمی در بعدازظهر کاهش یافت و نسبت به قیمت بسته شدن روز سه شنبه ۷۱۱ یوان (۱۱۰ دلار) در هر تن بود، که نسبت به روز گذشته ۶/۲درصد کاهش یافت.

همچنین قرارداد مبادله سنگ آهن در بورس سنگاپور (SGX) نیز روندکاهشی داشت. در مقایسه با قیمت نهایی روز سه شنبه، شاخص بورس سنگ آهن سنگاپور با کاهش ۵۷/۵ دلار در هر تن، در ساعت ۶:۲۸ بعدازظهر به وقت سنگاپور به ۱۰/۱۱۵ دلار در هر تن رسید.

به گفته منابع، کاهش قیمت سنگ آهن می تواند به دلیل نگرانی از تشدید محدودیت ها در تولید فولاد در چین باشد.

به گفته یک منبع تجاری در شانگهای، با وجود کاهش تولید فولاد خام در ماه آگوست، میزان تولید کلی در بازه زمانی ژانویه تا آگوست همچنان در مقایسه با سال گذشته سطح بیشتری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر، دستورالعمل هایی برای تولید سالانه در حال اعمال است که مصرف انرژی، از سال ۲۰۲۰ فراتر نرود، که این موضوع سبب اعمال محدودیت های بیشتر در زمینه تولید فولاد می شود که چشم انداز تقاضای خرید سنگ آهن را تا حدودی مبهم ساخته است.

بر اساس داده های اداره ملی آمار چین در روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر، تولید فولاد خام سالانه چین در ماه آگوست ۲/۱۳ درصد و در ماه جولای ۱/۴درصد کاهش داشته است.

به گفته منابع تجاری در شانگهای، به دلیل فروش محموله ها در بنادر توسط کارخانه ها، معاملات فیزیکی در این هفته محدود بودند.

بورس کالای دالیان (DCE) قبل از جشنواره نیمه پاییز در چین در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ سپتامبر ، محدودیت قیمت روزانه و حاشیه معاملات سنگ آهن را موقتاً افزایش داد. این تغییرات از روز پنجشنبه ۱۶ سپتامبر اعمال می شود و تا چهارشنبه ۲۲ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

کارخانه های فولاد چین به دنبال تولید کمتر فولاد، تمایل به استفاده سنگ آهن درجه ضعیف تر دارند و بعلاوه این عامل کلیدی آنها را مجبور به استفاده از سنگ آهن کم سیلیس به دلیل قیمت بالای کک می کند که باعث ایجاد یک جریان پایدار برای خرید سنگ آهن کم سیلیس شده است.

بیشترین معامله قرارداد سنگ آهن با ۵۰/۶۹۲ یوان (۱۰۷ دلار) به ازای هر تن در روز چهارشنبه بسته شد که نسبت به قیمت بسته شدن روز سه شنبه ، ۵۰/۱۸ یوان به ازای هر تن کاهش یافت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.