جستجو

مس ممکن است با ارزش ترین فلز گروه BHP باشد اما بزرگترین شرکت معدنی جهان کمی بیشتر از درآمد خود در یک دوره ی ۱۲ ساعته سال گذشته را صرف کاوش در ذخایر جدید کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از معدن نامه ، این شرکت سال گذشته تنها ۵۳ میلیون دلار برای جستجوی این فلز هزینه کرد ، در حالی که رکورد ۳۷.۴ میلیارد دلار را به ثبت رساند. این شرکت در مجموع ۵۱۶ میلیون دلار برای اکتشاف هزینه کرده است که بیش از دو سوم آن به نفت و گاز اختصاص داشت.

بزرگترین معدنکاران جهان با سرمایه گذاری در مس، مسیر صعود را طی می کنند و انتظار دارند با توجه به ملاحظات زیست محیطی در اقتصاد جهان، تقاضای این فلز افزایش یابد در حالی که به نظر می رسد عرضه بلند مدت این فلز به دلیل عدم توسعه معادن جدید محدود شده است. با این حال ، بخشی از دلیل محبوبیت مس در بین فعالان حوزه معدن و سرمایه گذاران این است که پیدا کردن ذخایر جدید بسیار دشوار است.

با این وجود شرکت معدنیBHP برنامه هایی برای افزایش اکتشاف مس دارد که البته این به معنای صرف هزینه های هنگفت در اکتشافات مس نیست بلکه در اقدامات مشترک با تولیدکنندگان کوچک مقیاس است.

طبق پیش بینی های این شرکت بزرگ معدنی، کل هزینه اکتشافات در نظر گرفته شده درBHP برای سال جاری برابر با ۸۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.