جستجو

طبق قانون جهش تولید مسکن تصویب شده است تا سیمان و فولاد برای ساخت مسکن حمایتی از طریق بورس کالا تامین شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از تسنیم ، در یکی از تبصره‌های قانون «جهش تولید مسکن» وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت موظف شدند تا برای طرح حمایتی مسکن مصال ساختمانی فولادی و سیمانی را از طریق بورس کالا تامین کنند.

همچنین وزارت امور اقتصاد و دارایی هم مکلف شده است تا امکان خرید مصالح ساختمانی از بورس کالا را برای سازندگان مسکن حمایتی با معرفی به وزارت راه و شهرسازی فراهم کند.

در شهریور ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی اقدام به تصویب قانون جهش تولید مسکن کرده است و این طرح به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.

علی نیکزاد، نماینده مجلس در باره این طرح گفته است: موضوعاتی مانند تامین زمین به ویژه تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی و فروش اقساطی و مشارکت ۲۰ ساله و اقساط به صورت پلکانی به تصویب رسید. همچنین موضوع هیات امنا، هیات عالی و شورای عالی مسکن و تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی توسط وزارتخانه های نیرو و نفت و تشکیل صندوق ملی مسکن و واگذاری زمین در داخل شهرها و یا تامین زمین به صورت متصل یا منفصل و تامین زمین برای نیروهای مسلح از جمله ویژگی‌های این طرح است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.