جستجو

تاتا استیل که یکی از فولادسازان بزرگ هندی است به دنبال به کارگیری راهکار های گوناگون جهت کاهش آلاینده های کربنی تولید فولاد خود می باشد. این کارخانه یکی از بزرگترین آلوده کننده های هوا در سطح دنیا نیز محسوب می شود.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایفنا ، اخیرا تاتا استیل یک خط جذب کربن را در یکی از خطوط تولید فولاد خود راه اندازی کرده است. این تأسیسات، دی اکسید کربن را مستقیماً از گاز کوره بلند استخراج کرده و برای استفاده مجدد در دسترس قرار می دهد. دی اکسید کربن ذخیره شده را می توان به اتانول تبدیل کرد که یکی از مواد اولیه کلیدی برای تولید پلاستیک و سوخت های زیستی است. تجربه عملیاتی این پروژه بری ایجاد کارخانه های بزرگتر جذب کربن در آینده مفید خواهد بود.

همچنین تاتا استیل شروع به استفاده از ماشین های برقی برای حمل و نقل محصولات فولادی خود در کارخانه هایش نموده که انتظار می رود حدود 3500 تن در روز از انتشار دی اکسید کربن در هوا بکاهد.

این شرکت در پانزده سال گذشته میزان انتشار دی اکسید کربن را بیش از 25 درصد کاهش داده است. هدف این است که انتشار گازهای گلخانه ای را سال های 2021 تا 2030 تا 26 درصد دیگر نیز کاهش دهد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.