جستجو

قیمت قراضه فولادی در بازارهای کلیدی جهانی در هفته منتهی به روز جمعه ۱۷ سپتامبر متفاوت بوده است. منابع خبری گزارش دادند بازارهای قراضه آسیا و آمریکا در هفته گذشته افزایش قیمت را گزارش کردند در حالی که ترکیه در جدیدترین خریدهای خود تلاش کرد تا ضررهای هفته های گذشته را بازیابی کند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، تغییرات قیمت قراضه فولادی در هفته منتهی به روز جمعه ۱۷ سپتامبر در بازار برخی کشورها به صورت خلاصه به شرح زیر بوده است:

کاهش تعداد سفارش محموله های قراضه فولادی در کارخانه های ترکیه
افزایش قیمت قراضه فولادی صادراتی در بازار امریکا
افزایش قیمت قراضه فولادی صادراتی ویتنام به دلیل افزایش سفارشات
کاهش قیمت قراضه فولادی چین به دلیل کنترل آلودگی در فصل زمستان
افزایش قیمت قراضه فولادی تایوان به دلیل ازدحام در بنادر
محدوده دار بودن قراضه فولادی در کشور هند

قراضه فولادی ترکیه

به نقل از منابع خبری در هفته منتهی به روز جمعه ۱۷ سپتامبر در کشور ترکیه تعداد سفارشات مربوط به محموله های قراضه فولادی در کارخانه های این کشور کاهش یافت. کارخانه های ترکیه در این هفته تعداد انگشت شماری محموله قراضه فولادی رزرو کردند و قیمت ها به همان سطح اعلام شده در هفته های گذشته رسید.

سابقه قیمت گذاری برای قراضه فولادی در کشور ترکیه

ارزیابی Fastmarkets نشان داد قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1 & 2 (مخلوط ۸۰:۲۰) وارد شده به ترکیه از مبدا اروپای شمالی در روز جمعه ۱۷ سپتامبر حدود ۴۳۴٫۵۸ دلار در هر تن cfr ترکیه بود. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی وارد شده به ترکیه نسبت به هفته قبل که برابر ۴۴۰٫۲۴ دلار در هر تن بود حدود ۵٫۶۸ دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین طبق ارزیابی Fastmarkets قراضه فولادی نوع HMS 1 & 2 (80:20) وارد شده به ترکیه با مبدا ایالات متحده در روز جمعه ۱۷ سپتامبر حدود ۴۴۰٫۱۴ دلار در هر تن cfr ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی وارد شده به ترکیه نسبت به هفته قبل که برابر ۴۴۵٫۸ دلار در هر تن بود حدود ۵٫۶۶ دلار در هر تن کاهش یافته است.

قراضه فولادی ایالات متحده امریکا

فعالان بازار گزارش دادند در بازار امریکا محموله های اخیر قراضه فولادی صادراتی در هفته منتهی به روز جمعه ۱۷ سپتامبر شاهد افزایش قیمت بودند. به نقل از منابع خبری قیمت ها در بازار صادرات قراضه فولادی دریایی آمریکا به ترکیه در مقایسه با معاملات قبلی افزایش یافته است.

سابقه قیمت گذاری برای قراضه فولادی در ایالات متحده امریکا

ارزیابی Fastmarkets نشان داد قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1 & 2 (مخلوط ۸۰:۲۰) صادراتی ایالات متحده امریکا در روز جمعه ۱۷ سپتامبر حدود ۳۹۷ دلار در هر تن fob نیویورک بود. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی صادراتی ایالات متحده امریکا نسبت به هفته قبل که برابر ۴۰۷ دلار در هر تن بود حدود ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین طبق ارزیابی Fastmarkets قراضه فولادی خرد شده صادراتی ایالات متحده امریکا در روز جمعه ۱۷ سپتامبر حدود ۴۲۰٫۷۱ دلار در هر تن فوب نیویورک قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی صادراتی امریکا نسبت به هفته قبل که برابر ۳۹۶٫۵ دلار در هر تن بود حدود ۶٫۲۱ دلار در هر تن افزایش یافته است.

با توجه به برآورد Fastmarkets قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1 & 2 (مخلوط ۸۰:۲۰) صادراتی ایالات متحده امریکا در روز جمعه ۱۷ سپتامبر حدود ۴۳۲٫۵ دلار در هر تن fob لس آنجلس اعلام شد. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی صادراتی امریکا نسبت به هفته قبل که برابر ۴۲۰ دلار در هر تن بود با افزایش حدود ۱۲٫۵ دلار در هر تن همراه بوده است.

قراضه فولادی ویتنام

در کشور ویتنام قیمت قراضه فولادی صادراتی در میان فولادسازان ویتنامی در هفته منتهی به روز جمعه ۱۷ سپتامبر به دلیل افزایش میزان سفارشات بیلت فولادی صعود کرده است.

سابقه قیمت گذاری برای قراضه فولادی در کشور ویتنام

ارزیابی Fastmarkets نشان داد قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1 & 2 (مخلوط ۸۰:۲۰) صادراتی ویتنام در روز جمعه ۱۷ سپتامبر حدود ۵۱۰ دلار در هر تن cfr ویتنام بود. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی صادراتی ویتنام نسبت به هفته قبل که برابر ۴۹۲٫۵ دلار در هر تن بود حدود ۱۷٫۵ دلار در هر تن افزایش یافته است.

قراضه فولادی چین

تحلیل گران صنعت اعلام کردند در هفته منتهی به روز جمعه ۱۷ سپتامبر قیمت قراضه فولادی در کشور چین به دلیل علاقه ضعیف ناشی از اجرای اقدامات کنترل آلودگی در ماه های زمستان کاهش یافت.

سابقه قیمت گذاری برای قراضه فولادی در کشور چین

طبق ارزیابی Fastmarkets قراضه فولادی خرد شده صادراتی نوع بازیافت شده سنگین چین در روز جمعه ۱۷ سپتامبر حدود ۵۲۰ دلار در هر تن cfr چین قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی صادراتی چین نسبت به هفته قبل که برابر ۵۲۷٫۰۸ دلار در هر تن بود حدود ۷٫۰۸ دلار در هر تن کاهش یافته است.

قراضه فولادی تایوان

به نقل از چندین منبع خبری ، قیمت قراضه فولادی تایوان در هفته منتهی به روز جمعه ۱۷ سپتامبر افزایش یافت. این افزایش به دلیل محدودیت حمل و نقل به تایوان و در نتیجه ازدحام بنادر در ایالات متحده اتفاق افتاد.

سابقه قیمت گذاری برای قراضه فولادی در کشور تایوان

ارزیابی Fastmarkets نشان داد قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1 & 2 (مخلوط ۸۰:۲۰) وارد شده به تایوان با مبدا ایالات متحده در روز جمعه ۱۷ سپتامبر حدود ۴۶۰ دلار در هر تن cfr تایوان بود. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی وارد شده به تایوان نسبت به هفته قبل که برابر ۴۵۲٫۵ دلار در هر تن بود حدود ۷٫۵ دلار در هر تن افزایش یافته است.

قراضه فولادی هند

بازرگانان گزارش دادند که در هفته منتهی به روز جمعه ۱۷ سپتامبر قیمت قراضه فولادی در کشور هند همچنان محدوده دار بود و و به دلیل عدم قطعیت در جهت قیمت ، حداقل معاملات انجام شد.

سابقه قیمت گذاری برای قراضه فولادی در کشور هند

با توجه به برآورد Fastmarkets قیمت قراضه فولادی خرد شده وارداتی هند در روز جمعه ۱۷ سپتامبر حدود ۵۲۱٫۵۸ دلار در هر تن cfr ناهاوا هند اعلام شد. این در حالی است که قیمت قراضه فولادی وارداتی هند نسبت به هفته قبل که برابر ۵۱۸٫۸۴ دلار در هر تن بود با افزایش حدود ۲٫۷۴ دلار در هر تن همراه بوده است.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.