جستجو

کارشناس بازار سرمایه در توضیح دلایل ریزش شاخص بورس گفت: پیش بینی می‌شود که بعد از ارائه سود و زیان شرکت‌ها و پس از تغییرات مدیریتی، نیمه دوم سال بازار سرمایه شرایط مطلوبی داشته باشد.


به گزارش معدن مدیا، مصطفی صفاری در گفت‌وگو با میزان در توضیح دلایل ریزشی شدن شاخص بورس در چند روز اخیر گفت: هنوز تکلیف مسئولان اقتصادی از جمله رئیس کل بانک مرکزی مشخص نشده و معاونین برخی از وزرا و مدیرعامل هلدینگ‌ها در حال تغییر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تغییر نظام تصمیم گیری مطرح است و نباید انتظار داشت که بازار مثبت شود.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: شرکت‌ها از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باید آمار تولید و فروش را ارائه دهند و پس از آن سود و زیان خود را اعلام کنند و عملکرد شرکت‌ها باید در نظر گرفته شود.

صفاری با بیان اینکه همواره بعد از فصل مجامع تا شهریور ماه بازار سرمایه رونق آن چنانی ندارد گفت: در این زمان بازار سرمایه مثل باغی است که میوه‌های آن را چیده اند و تا شکوفه دهد قیمت‌ها در حداقل قرار دارد و انتظار اینکه شاخص در این شرایط بالا برود انتظار نابه جایی است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که بعد از ارائه سود و زیان شرکت‌ها و پس از تغییرات مدیریتی، نیمه دوم سال بازار سرمایه شرایط مطلوبی داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص اینکه آیا انتشار عرضه‌های اولیه در یک دو هفته اخیر بر روند نزولی بازار تاثیرگذار بوده یا خیر گفت: تاثیر عرضه‌های اولیه در روند نزولی بازار سرمایه خیلی کم است چرا که حجم بازار بورس و فرابورس وقتی به ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد می‌رسد عرضه‌های اولیه در مقابل آن رقم ناچیزی است.

صفاری پیشنهاد کرد سرمایه گذاران صبر پیشه کنند تا تغییرات مدیریتی حاصل شود و سود و زیان شرکت‌ها اعلام شود.

شاخص بورس و اوراق بهادار در ماه‌های اخیر روند مثبتی داشته است، اما در روز‌های اخیر شاخص تغییر رویه دادو و روز‌های منفی را به ثبت می‌رساند که عوامل بسیاری در این زمینه دخیل بوده است.

شاخص در مدت اخیر کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را گذراند، اما روند نزولی روز‌های اخیر باعث شد شاخص دوباره به کانال زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بازگردد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.